شناسهٔ خبر: 46302515 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ابتلای ۳۱۷ نفر دیگر در آذربایجان غربی به کرونا

۳۱۷ نفر دیگر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا و ۸۹ نفر از مبتلایان در بیمارستان بستری شدند.

صاحب‌خبر -

دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی که سال جدید را در کنار تلاشگران عرصه سلامت در بیمارستان طالقانی ارومیه آغاز کرده بود در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۱۷ نفر به بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان غربی مبتلا شدند.

او اضافه کرد: با اضافه شدن ۸۹ بیمار کرونایی دیگر، کل بستری‌های ناشی از سندرم حاد تنفسی در آذربایجان غربی به ۴۷۱ نفر رسید که از این تعداد، ۲۶۷ نفر مشکوک و ۲۰۴ نفر مبتلای قطعی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین از کل بستری شدگان، ۱۴۷ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بوده و ۳۳ نفر نیز به دستگاه تنفس مصنوعی یا ونتیلاتور متصل هستند.

دکتر آقازاده از فوت ۲ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار کرد: هر دو نفر از فوتی‌ها در ارومیه گزارش شده است و با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ در استان به سه هزار و ۷۲۰ نفر افزایش یافت.

او تاکید کرد: رعایت پروتکل‌ها مهمترین ضرورت مقابله با کرونا در وضعیت کنونی است و پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و دید و بازدید‌های نوروزی در کنار استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی، می‌تواند از شیوع بیشتر بیماری جلوگیری کند.

انتهای پیام/گ

نظر شما