شناسهٔ خبر: 46293638 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی؛

امنیت کامل در مرز‌های آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت:امنیت کامل در مرز‌های آذربایجان شرقی حاکم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان خداآفرین از هنگ مرزی این شهرستان بازدید کرد و در جریان توانمندی‌ها و امکانات موجود برای صیانت از مرز‌های کشور قرار گرفت.

اوهمچنین با حضور در پاسگاه مرزی جعفراوغلی اوشاقی در نقطه صفر مرزی با جمهوری آذربایجان، با فرماندهان، افسران و سربازان مستقر در این پاسگاه دیدار و گفتگو کرد.

او در جریان این بازدیدها، به نقش مرزبانی در حفظ امنیت مرز‌های کشورمان اشاره کرد و گفت:حضور و هوشیاری مرزبانی و سایر نیرو‌های مسلح در جریان مناقشات اخیر مرزی میان آذربایجان و ارمنستان، امنیت کامل را در مرز‌های استان حاکم کرده است.

استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت:خوشحالیم که آرامش در منطقه حاکم شده و امیدواریم در آینده نزدیک با گسترش مناسبات و روابط تجاری شاهد رونق اقتصادی منطقه هم باشیم.

پورمحمدی از همراهی و پشتیبانی مرزنشینان با نیرو‌های نظامی و انتظامی هم قدردانی کرد و گفت: پشتوانه امنیت پایدار، همراهی مردم بویژه مرزنشینان غیور است.

او درخصوص گشایش گمرک خداآفرین نیز گفت:این موضوع در کارگروه ویژه مرز تصویب شده و با صدور مجوز به زودی عملیاتی خواهد شد.

اوبا بیان اینکه از طرف جمهوری آذربایجان هم نسبت به این موضوع ابراز علاقه شده است، افزود: با گشایش پایانه مرزی خداآفرین و بازارچه مشترک در این منطقه شاهد رونق اقتصادی و گسترش مناسبات دوجانبه خواهیم بود.

سرهنگ حسن زینال‌نژاد جانشین فرماندهی مرزبانی آذربایجان شرقی هم در این بازدید با بیان اینکه مرزبانان، با هوشیاری کامل مرز‌های کشور را رصد می‌کنندافزود:توسعه و شکوفایی اقتصادی در مناطق مرزی جز با امنیت پایدار در این مناطق محقق نمی‌شود و مرزبانی با تمام توان آماده حفظ امنیت مرزهاست.

سرهنگ احمد کوهی فرمانده هنگ مرزی خداآفرین هم گزارشی از وضعیت آمادگی نیرو‌های مرزبانی در حوزه استحفاظی این شهرستان ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما