شناسهٔ خبر: 46272831 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

حمله جنگنده‌های آمریکایی به مواضع طالبان در افغانستان

ابنا

مواضع طالبان در استان قندهار هدف بمباران قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ سخنگوی نظامیان آمریکایی در از حمله به مواضع طالبان در استان قندهار در جنوب افغانستان خبر داد.

"سانی لگیت" گفت که حملات هوایی جنگنده های آمریکا به مواضع طالبان طی 48 ساعت گذشته در شهرستان های "ژیری" و "اسپین بولدک" انجام شد.

وی افزود که هدف حملات آمریکا به مواضع طالبان، حمایت از نیروهای افغانستانی بوده است و این حملات براساس توافق کابل - واشنگتن صورت گرفت.

طالبان نیز اعلام کرد که حملات هوایی نیروهای آمریکایی به مواضع این گروه در استان قندهار، منجر به کشته شدن چندین عضو طالبان شد و این حملات نقض توافق دوحه بوده است.

"محمد یوسف احمدی" سخنگوی طالبان در واکنش به حملات هوایی آمریکا به این گروه در استان قندهار اظهارداشت که این حملات، سرپیچی علنی از توافق دوحه است.

وی با تاکید بر این که این حملات توجیه‌ نشدنی است، افزود: اگر آمریکا به این گونه خودسری‌ ها و بمباران های خلاف توافق ادامه دهد، طالبان هم حق دفاع از خود و ملت را دارد و گام مشابهی در برابر نیروهای خارجی بر می‌دارد که مسئولیت عواقب بد آن به عهده اشغالگران آمریکایی است.

آمریکا پس از امضای توافق صلح با طالبان، بارها مواضع این گروه را هدف بمباران قرار داده اما همواره تاکید کرده که حملات در دفاع از نیروهای نظامی افغانستان و مطابق با توافق صورت گرفته است.

شایان ذکراست که طالبان و آمریکا پس از 18 سال جنگ و 18 ماه مذاکره در روز 10 اسفند سال 1398، توافق صلحی را در شهر دوحه پایتخت قطر امضا کردند.

براساس این توافق، طالبان باید حملات به نیروهای آمریکایی را متوقف می کرد، سطح خشونت‌ها را به شدت کاهش می داد و گفتگوهای صلح با دولت افغانستان را پیش می برد.

آمریکا نیز در مقابل تعهد داد که به تدریج از شمار نیروهایش در افغانستان بکاهد و تا ماه می 2021، آنها را به صورت کامل از این کشور خارج کند.

.........................
پایان پیام/ 268

نظر شما