شناسهٔ خبر: 46267502 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

حقدوست خبر داد

تکلیف برگزاری آزمون دستیاری امروز مشخص می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: پس از برگزاری جلسات با دیوان عدالت اداری، قضات قول داده‌اند که تا آخر وقت اداری امروز ۲۷ اسفندماه ۹۹ نتیجه قانونی خود را اعلام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در پیام صوتی خطاب به داوطلبان چهل و هشتمين دوره آزمون دستیاری  پزشكي گفت: احساس همدردی می کنم از شرایط بحرانی که برای داوطلبان ایجاد شده و تلاطمی که در آن قرار گرفته‌اید.

وی با ابراز عذرخواهی از شرایطی که برای آزمون دستیاری ایجاد شده است؛ گفت: اگر من در این میان مقصر هستم عذرخواهی می‌کنم. چه آن داوطلبانی که موافق بودند و چه داوطلبانی که مخالف برگزاری آزمون بودند.

حق دوست ادامه داد: داوطلبانی که مخالف برگزاری آزمون دستیاری در فروردین ماه ۱۴۰۰ بودند در دیوان عدالت اداری طرح شکایت کردند. این موضوع مسیر قانونی ارزیابی خود را طی می‌کند.

وی افزود: هر کدام از موافقان و مخالفان دلایل خود را دارند. عده‌ای حق خودشان می دانند که با تفسیری که از قانون و مقررات و مصوبات دارند و معتقدند ۹ ماه فاصله میان اعلام منابع نیافتاده است. عده‌ای هم موافق برگزاری هستند و بحث سربازی را مطرح می‌کنند و دغدغه‌های دیگر کار دارند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: صمیمانه از شما پوزش می‌خواهم. تمام تلاش خود را کردم به عنوان مسئولی که در این سیستم باید پاسخگو باشد. باور کنید هر کاری که می توانستم کردم تا جو را آرام کنم. بر اساس روال ها و عرف هایی که ما داریم و تفسیری که از مقررات نوشته شده داریم و سوابق کار برداشت ما این است که امتحان ۲۰ فروردین ماه قانونی است و ابهامی ندارد.

وی افزود: برداشت ما با افرادی که می گویند فاصله قانونی آزمون رعایت نشده است متفاوت است. ضمن اینکه در اردیبهشت ماه ۹۸ رفرنس ها اعلام شده و رفرنسی عوض نشده است.

حق دوست با اشاره به طرح شکایت در دیوان عدالت اداری مبنی بر تعویق زمان آزمون دستیاری گفت: مشاهده می کنید که این موضوع از حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت و وزارت بهداشت خارج شده است. دو تا سه ساعت در این چند روز بنا به وظیفه برای به نتیجه رساندن موضوع در قوه قضائیه حضور پیدا کردم و عزیزان قوه قضائیه هم در گرفتاری های آخر سال به این موضوع رسیدگی کرده اند.

وی افزود: تصمیم گیری در مورد این موضوع کمی سخت و غامض است و آخرین جلسه امروز به پایان رسید. قضات دیوان مقدار موسع وقت گذاشتند و استدلال های طرفین را شنیدند. قول داده‌اند که تا آخر وقت اداری امروز ۲۷ اسفندماه ۹۹ نتیجه قانونی خود را اعلام می کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: احساس خوشایندی نیست که داوطلبان مردد باشند اما امیدواریم که امروز و فردا تکلیف مشخص شود و دوره سردرگمی داوطلبان به پایان برسد.

نظر شما