شناسهٔ خبر: 46263828 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

با رشد ۱۷ هزار واحدی؛

بورس قرن را با چراغ سبز به پایان رساند/ فروش ۴۷ هزار میلیارد تومان اوراق توسط دولت

شاخص کل بورس تهران در پایان آخرین روز کاری سال با ۱۷ هزار و ۱۸۲ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحد قرار گرفت و ارزش معاملات بازار سهام به بیش از ۵۶ هزار میلیارد تومان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصاد شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام امروز و در آخرین روز کاری سال و قرن سبزپوش شد و شاخص با بیش از ۱۷ هزار واحد رشد به کانال ۱.۳ میلیون واحد صعود کرد.

معاملات بازار سرمایه امروز هم برای پنجمین روز کاری پیاپی مثبت بود؛ هر چند فشار فروش حاکم بود ولی تقاضا نیز بهبود داشت. بازار امروز با افت جدی تعداد و ارزش صف‌های فروش مواجه بود هر چند از رشد شاخص کاسته شد. اما شاخص کل بورس تهران به عنوان نماگر بازار سهام بعد از یک سال فراز و نشیب فراوان در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۷ هزار واحدی قرار گرفت و بازهی۱۵۷ درصدی را در سال ۹۹ را ثبت کرد.
 
 
معامله گران امروز در بازار سهام (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۶۸ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۱۰ میلیارد و ۵۵۵ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.
 
ارزش معاملات بازار سرمایه در روز جاری به بیش از ۵۶ هزار و ۹۵۱ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام حدود ۶۲۳۷ میلیارد تومان بود و دولت در روز جاری بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان اوراق را به فروش رساند. حقیقی‌ها دوباره بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان پول از بازار خارج کردند.
 
 
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان کاری آخرین روز قرن با ۱۷ هزار و ۱۸۲ واحد رشد در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۶۵۷ واحد ایستاد. شاخص هم وزن هم با ۱۸۶۲ واحد افزایش به ۴۳۹ هزار و ۷۹۵ واحد را ثبت کرد.
 
معامله گران در بورس بیش از ۷ میلیارد و ۹۰۲ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۷۳۰ هزار معامله و به ارزش ۶۹۴۴ میلیارد تومان دادوستد کردند.
 
نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، پالایش نفت تهران، پالایش نفت اصفهان و مخابرات ایران با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص اثر گذار بودند.
 
 
شاخص فرابورس ایران هم در آخرین روز کاری سال مثبت بود و با رشد ۱۶۲ واحدی به ۱۷ هزار و ۹۹۰ واحد رسید.
 
معامله گران در فرابورس بیش از ۲ میلیارد و ۶۵۳ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب ۳۳۸ هزار معامله و به ارزش بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان را دادوستد کردند که بخش عمده‌ای از آن بیش از ۴۷ هزار میلیارد تومان مربوط به فروش اوراق توسط دولتی است.
 
نمادهای بیمه پاسارگاد، پتروشیمی تندگویان، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، سنگ آهن گهرزمین و ذوب آهن اصفهان بیشترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند و نماد پتروشیمی مارون با بیشترین اثر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شد.
 
 انتهای پیام

نظر شما