شناسهٔ خبر: 46254050 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کابینه وزیران سعودی خواستار تحریم تسلیحاتی ایران شد

کابینه وزیران عربستان سعودی با تاکید بر اینکه ایران تسلیحات یمن را تامین می‌کند، خواستار تحریم تسلیحاتی کشورمان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کابینه وزیران عربستان به ریاست سلمان بن عبدالعزیز، شاه سعودی طی نشستی به طرح اتهاماتی علیه ایران پرداخته و خواستار تحریم تسلیحاتی کشورمان شدند.

اعضای کابینه وزیران عربستان سعودی ضمن تاکید بر اهمیت تمدید تحریم تسلیحاتی ایران مدعی شدند که کشورمان تسلیحات مورد نیاز جنبش انصارالله یمن را تامین می‌کند.

وزیران سعودی همچنین اعلام کردند که، ریاض از تلاش‌های مارتین گریفیتس نماینده سازمان ملل در امور یمن در جهت برقراری آتش‌بس در یمن حمایت می‌کند.

براساس ادعای آن‌ها جنبش انصارالله یمن به کمک تسلیحات ایران به اهداف خود در عربستان حمله می‌کنند در صورتی که این جنبش بار‌ها هدف حمله به عربستان را اجبار ریاض بمنظور پایان محاصره علیه این کشور عنوان کرده است.

طی چند روز اخیر، ارتش یمن بارها مواضع مختلفی در عربستان را مورد هدف قرار داده است.

روزنامه الاخبار لبنان نیز در یادداشتی با اشاره به رونمایی صنعا از سامانه‌های جدید موشکی و پهپاد‌های جدید خود نوشت:  اعلام این خبر به عنوان آغاز مرحله «درد‌های شدید» تعبیر شد، به طوری که در صورت متوقف نشدن محاصره و تجاوز علیه یمن، این تسلیحات اهمیت زیادی خواهد داشت.

سرلشکر محمد ناصر العاطفی وزیر دفاع دولت نجات یمن نیز در این راستا اظهار کرده بود که، رونمایی از تسلیحات جدید پس از آن صورت گرفت که توانایی و تأثیرگذاری بالای آن‌ها در عرصه میدانی ثابت شد.

العاطفی همچنین تاکید کرد همه تسلیحاتی که رونمایی شد، ساخته دست کارشناسان یمنی است.

انتهای پیام/

نظر شما