شناسهٔ خبر: 46253220 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۵۱ مصدوم؛ آمار حوادث چهارشنبه سوری در قزوین تا ساعت ۲۳

آرزو یارکه سلخوری

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تا ساعت ۲۳ روز ۲۶ اسفند ماه آخرین آمار حوادث چهارشنبه سوری شامل ۵۱ مصدوم است که ۲۴ نفر دچار سوختگی، ۱۲ نفر دچار بریدگی و خراشیدگی، ۲ نفر دچار قطع عضو و ۱۳ نفر از موارد دیگر آسیب دیدند.

صاحب‌خبر -

طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی قزوین، تا ساعت ۲۳ روز ۲۶ اسفند ماه آخرین آمار حوادث چهارشنبه سوری شامل ۵۱ مصدوم است که ۲۴ نفر دچار سوختگی، ۱۲ نفر دچار بریدگی و خراشیدگی، ۲ نفر دچار قطع عضو و ۱۳ نفر از موارد دیگر آسیب دیدند، همچنین در بخش اندام آسیب‌دیده ۱۵ نفر از ناحیه چشم، ۱۹ نفر از ناحیه دست، ۲ نفر از ناحیه پا، ۱۰ نفر از ناحیه سروگردن و ۵ نفر از سایر نواحی دچار آسیب دیدگی شدند.

انفجار مواد محترقه و آسیب کامل انگشتان دست

محمود فرهادی با اشاره به حوادث چهارشنبه سوری، تصریح کرد: در ساعت ۱۹:۱۰ تماسی با واحد ارتباطات مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین گرفته شد که حاکی از انفجار در حال کار با مواد محترقه در یک منزل در اقبالیه داشت که سریعاً یک آمبولانس به محل حادثه اعزام شد و پس از رسیدن به محل حادثه اقدامات درمانی آغاز شد.

وی افزود: این حادثه یک مصدوم ۱۶ ساله داشت که متأسفانه مصدوم دچار تروما به صورت و اندام‌ها و پارگی انگشتان دست راست شد، مصدوم توسط آمبولانس‌ مرکز فوریت‌های پزشکی پایگاه اقبالیه به بیمارستان شهید رجایی منتقل شد.

متخصص طب اورژانس بیمارستان شهید رجایی یادآور شد: مصدوم ۱۶ ساله حادثه‌ی انفجار مواد محترقه در اقبالیه دچار آسیب به اندام‌ها، آسیب کامل به انگشتان و سوختگی ۴۰ درصد بود  که سریعاً کارهای درمانی لازم برای وی انجام شد، در حال حاضر شرایط جسمانی مصدوم تحت کنترل بوده و در بیمارستان شهید رجایی بستری است.

حادثه‌ای دیگر در آبیک

دکتر ارجمندی دیگر متخصص طب اورژانس بیمارستان شهید رجایی، با اشاره به حوادث چهارشنبه سوری تصریح کرد: ساعت ۲۱:۰۰ تماسی با واحد ارتباطات مرکز فوریت‌های پزشکی قزوین گرفته شد که حاکی از انفجار در حال ساخت مواد محترقه، سوختگی با الکل و سوختگی با مواد محترقه داشت و سریعاً یک آمبولانس از پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی  به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: این حادثه سه مصدوم داشت که متأسفانه مصدومان ۳۳، ۳۵ و ۲۳ ساله دچار آسیب از ناحیه هر دو چشم، صورت و دست‌ها بودند.

متخصص طب اورژانس بیمارستان شهید رجایی بیان کرد: هر دو مصدوم توسط آمبولانس‌ مرکز فوریت‌های پزشکی پایگاه آبیک به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند.

ارجمندی خاطرنشان کرد: هر سه مصدوم در زمان انتقال به بیمارستان دچار سوختگی و آسیب به صورت و چشم شده بودند که به محض ورود به بیمارستان اقدامات درمانی تکمیلی در بیمارستان برای آنان آغاز شد.

وی بیان کرد: مصدومین ۳۳،۳۵،۲۳ ساله‌ی حادثه‌ انفجار مواد محترقه دچار ۳۵، ۴۰ و ۳۵ درصد سوختگی درجه یک و دو شده بودند که سریعاً کارهای درمانی لازم برای آنان آغاز شد، هم‌چنین برای هر دو مصدوم سی تی اسکن و مشاوره و بررسی توسط متخصص چشم انجام گردید.

ارجمندی یادآور شد: در حال حاضر شرایط جسمانی هر سه مصدوم تحت کنترل بوده و در بیمارستان شهید رجایی بستری هستند.

انتهای پیام

نظر شما