شناسهٔ خبر: 46246459 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سورنا ستاری:

بومی سازی تجهیزات برقی منجر به خودکفایی در صنعت خودروسازی می شود

میترا سعیدی کیا

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: بومی سازی تجهیزات برقی و الکترونیکی خودرو ضمن ایجاد اشتغال، می‌تواند کاهش ارزبری و خودکفایی این صنعت را به دنبال داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ضمن بازدید از بخش‌های مختلف یک خودروسازی گفت: به کمک شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق مهمی در حوزه خودروسازی رخ داده است. صنعت خودروسازی با کسب توانمندی طراحی، ماشین‌سازی و ارتقا می‌تواند جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به ظرفیت‌های فناورانه نهفته در صنعت خودروسازی گفت: به طور مثال، بومی سازی تجهیزات برقی و الکترونیکی خودرو ضمن ایجاد اشتغال، می‌تواند کاهش ارزبری و خودکفایی این صنعت را به دنبال داشته باشد. خودورسازی حوزه‌ای است که شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در صورتی که از توانمندی طراحی برخوردار باشند، توسعه محصولات بر بستر یک پلتفرم مشترک محقق می‌شود.

رئیس ستاد توسعه فناوری‌های هوایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی با تاکید بر این‌که صنایع باید به‌سوی بهره‌مندی از نوآوری شرکت‌های دانش بنیان و خلاق حرکت کنند تا از دانش فنی و توانمندی طراحی و توسعه برخوردار شوند، بیان کرد: با سرمایه‌گذاری و استقبال صنایع بزرگ، اکنون توانمندی طراحی و ماشین‌سازی در صنایع خودروساز به کمک شرکت‌های دانش بنیان و خلاق، محقق شده است و امیدواریم شاهد روزی باشیم که این شرکت‌ها با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارند، هر سال با توانمندی طراحی بر اساس یک پلتفرم یکپارچه بتوانند نوآوری و رقابت‌پذیری را در محصولاتشان بیش از پیش توسعه دهند.

مرکز تحقیقات این گروه صنعتی، همکاری مشترکی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای تولید خودروی مدرن اقتصادی و ایران‌ساخت، تولید گیربکس بومی، موتور سه استوانه کم‌مصرف ایران‌ساخت، بومی‌سازی تجهیزات برقی و الکتریکی دارد. چهار ماه برای انجام فاز طراحی مفهومی این خودرو پیش‌بینی شده است تا با حمایت معاونت علمی و فناوری روند تولید این خودرو به کمک شرکت‌های دانش بنیان پیش برود و فرآیند آن، توسط کمیته همکاری مشترک دنبال شود.

نظر شما