شناسهٔ خبر: 46242653 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

استاندار زنجان:

مرغ و روغن به میزان کافی در بازار توزیع شود

استاندار زنجان گفت: هیچ یک از مایحتاج اساسی و مورد نیاز مردم نباید به بهانه فروش به قیمت بالاتر از استان زنجان خارج شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حقیقی استاندار زنجان در جلسه ستاد تنظیم بازار بابیان اینکه  هیچ یک از مایحتاج اساسی و مورد نیاز مردم نباید به بهانه فروش به قیمت بالاتر از استان زنجان خارج شود، گفت:  به این منظور نظارت دقیقی بر شبکه تولید و توزیع خواهیم داشت.


او با بیان اینکه وظیفه اصلی ما در این روز‌ها کنترل بازار است، افزود: نظارت بر نحوه توزیع کالا‌های اساسی با همکاری عوامل نظارتی صورت میگیرد، اما در بحث نحوه توزیع و فروش دیگر کالا‌ها اصناف باید ورود کنند و اجازه ندهند در بازار شاهد چند نرخی شدن اجناس  باشیم که اگر این اتفاق نیفتد خود مسئول صنف جریمه خواهد شد.


حقیقی بااشاره به اینکه در حال حاضر ۲و نیم برابر نیاز ماهانه استان زنجان معادل هزار و ۵۰۰ تن مرغ و سه برابر نیاز روزانه برابر با ۱۰۰ تن مرغ در بازار توزیع می‌شود، ادامه داد: خانوار‌ها نیز بایستی مصرف خود را مدیریت کنند چرا که هیچ کمبودی در بازار نیست و از امروز مرغ و روغن در بازار به اندازه‌ای توزیع می‌شود که وضعیت به حالت عادی بازگردد.


استاندار زنجان گفت: کسانی که نظم بازار را در این روز‌ها بر هم بزنند و عامل گرانفروشی و احتکار باشند علاوه بر اعمال جریمه واحد صنفی آ« ها تا پایان تعطیلات پلمب خواهد شد.


حقیقی  همچنین به آغاز توزیع میوه شب عید اشاره کرد و افزود: اولویت توزیع با مناطق محروم بوده و میوه به اندازه کافی خریداری شده است.


براساس اعلام ستاد تنظیم بازار زنجان ۴۰۰ تن سیب و ۶۰۰ تن پرتقال خریداری شده که پرتقال با قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان، سیب قرمز به قیمت ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب زرد به قیمت ۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

انتهای پیام/م

نظر شما