شناسهٔ خبر: 46239024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با افتتاح سه ایستگاه جدید

۷.۵ کیلومتر به طول مترو پایتخت اضافه شد

تهران- ایرنا- شهردار تهران گفت: با بهره برداری از ایستگاه های جدید و سه ایستگاه شهید اشرفی اصفهانی، دانشگاه شهید مدرس در خط ۶ و همچنین ایستگاه آهنگ در خط هفت مترو تهران، ۷.۵ کیلومتر به طول مترو اضافه شد.

صاحب‌خبر -

 پیروز حناچی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح ایستگاه های مترو گفت: با بهره برداری از این خطوط، قسمت های شمال غرب و جنوب شرق تهران به شبکه مترو وصل می شود.

وی افزود: این امر اتفاق مهمی برای مردم شمال غرب تهران است که تاکنون از خطوط مترو کم برخوردار بودند و شاهد جابجایی سنگینی به سمت مرکز شهر بودیم.

به گفته شهردار تهران ، بهره برداری از چهار ایستگاه دیگر مترو، در آغاز سال جدید انجام می شود.

وی با اشاره به وارد کردن۴۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ظرفیت سیستم حمل و نقل تهران گفت: بر اساس قراردادی که با ایران خودرو داشتیم این تعداد دستگاه برای خدمات رسانی به شهروندان تهرانی وارد مدار شد.

حناچی افزود: همچنین اولین بهره برداری از اتوبوس های برقی در خیابان جمهوری را نیز در سال جدید خواهیم داشت و امیدواریم تمام شبکه اتوبوس تهران به برقی تبدیل شود.

شهردار تهران به قرارداد ساخت قطار ملی اشاره کرد و گفت: هفته گذشته این امر انجام شد، این موضوع از موارد نادر است که با دانش داخلی قابل طراحی است.

به گزارش ایرنا؛ امروز مراسم افتتاحیه سه ایستگاه مترو شهید اشرفی اصفهانی، دانشگاه شهید مدرس در خط ۶ و همچنین ایستگاه آهنگ در خط هفت به صورت مجازی در صحن شورای اسلامی شهر تهران در حال برگزاری است.

نظر شما