شناسهٔ خبر: 46237778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیر مسئول خبرگزاری فارس مجرم شناخته شد

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات درباره جزئیات رسیدگی به سه پرونده مطبوعاتی در هفته جاری توضیحاتی داد.

صاحب‌خبر -

احمد مومنی راد سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره دادگاه‌های مطبوعات هفته جاری اظهار کرد: روز یکشنبه (۲۴ اسفندماه ۱۳۹۹) در شعبه ۹ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی، ۳ پرونده بررسی شدند.

وی ادامه داد: پرونده اول متعلق به مدیر مسئول خبرگزاری فارس و ۲ نفر خبرنگار به اتهام نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر بود که هیات منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام نشر اکاذیب متهمان را مجرم دانست و به اتفاق آرا آن‌ها را در این اتهام مستحق تخفیف دانست.

مومنی راد درباره جرئیات رسیدگی به پرونده دوم گفت: این پرونده مربوط به مدیر مسئول خبرگزاری فارس و یک خبرنگار به اتهام نشر مطالب خلاف واقع بود که هیات منصفه با اکثریت آرا متهمان را در اتهام مذکور مجرم دانست و همچنین آن‌ها را در این اتهام مستحق تخفیف دانست.

بیشتر بخوانید

سخنگوی هیات منصفه دادگاه مطبوعات با اشاره به رسیدگی به پرونده سوم بیان کرد: در این پرونده دو متهم حضور داشتند یکی مدیر مسئول روزنامه فرهنگ آشتی و دیگری مدیر مسئول روزنامه مغرب که به اتهام توهین به مقام معظم رهبری و نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر در محاکمه شرکت کردند.

وی ادامه داد: در این پرونده هیات منصفه با اکثریت آرا در موضوع اتهام توهین به مقام معظم رهبری و همچنین نشر اکاذیب متهمان را مجرم شناخت و با اکثریت آرا متهمان را مستحق تخفیف دانست.

انتهای پیام/

نظر شما