شناسهٔ خبر: 46236073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۳۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد سمنان ایجاد شد

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: امسال سه هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان ایجاد شد که در مقایسه با سال قبل رشد چشمگیری داشته است.

صاحب‌خبر -

محسن مسعودیان‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: تحول اصولی در شیوه خدمات‌رسانی و مددکاری به نیازمندان در استان سمنان در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: طرح «منظومه توانمندسازی ایتام»، از طرح‌های ابتکاری و خلاقانه کمیته امداد استان سمنان است که در راستای تحول در شیوه خدمات‌رسانی به محرومان و افراد زیرپوشش این نهاد حمایتی اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: در قالب اجرای طرح «منظومه توانمندسازی ایتام» هفت گام تا توانمندی از جمله حامیان روان، فرهنگ، معیشت، سلامت، ازدواج، مسکن و اشتغال تعریف شده است و بر مبنای این گام‌ها، اهداف موردنظر دنبال می‌شود.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه کمیته امداد استان سمنان به‌عنوان معین استان سیستان و بلوچستان انتخاب شده است، گفت: در حال حاضر، در سه نقطه از استان سیستان و بلوچستان اقدامات اولیه نظیر احصا و شناسایی نیازمندی خانواده‌های محروم این مناطق آغاز شده است.

وی اظهار کرد: طرح‌هایی از سوی کمیته امداد استان سمنان در حال حاضر انجام می‌شود که جنبه ملی به خود گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بیان کرد: سه هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد استان سمنان ایجاد شده است که در مقایسه با سال قبل که ایجاد دو هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی بود، رشد چشمگیری یافته است.

مسعودیان‌راد با بیان اینکه جشن ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در استان سمنان همزمان با آغاز هفته نیکوکاری برپا شد، افزود: از مجموع مشاغل ایجادشده در استان سمنان، یک هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی ویژه زنان سرپرست خانوار ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: اعتبارات اشتغال کمیته امداد استان سمنان به‌صورت صد درصد جذب شده و امسال توانسته‌ایم تعهدات خود را هم به لحاظ تعداد مشاغل و هم به لحاظ جذب اعتبارات به‌صورت کامل محقق کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به افزایش ۷۸ درصدی رشد درآمدهای مردمی امسال نسبت به سال گذشته در این استان گفت: سال گذشته درآمدهای مردمی، ۶۶۷ میلیون تومان بوده است و امسال در ۱۱ ماهه گذشته به هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال رسیده و ۱۲۴ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته افزایش در این حوزه داشته‌ است.

مسعودیان‌راد عنوان کرد: برنامه‌های کمیته امداد استان سمنان امسال به میزان ۱۶۶ درصد محقق شده است که با این آمار و ارقام، دو برابر ابلاغ‌ها، برنامه‌های این نهاد محقق شده است.

وی گفت: معادل دو برابر برنامه‌های حوزه حرکت‌های دانش‌بنیان در مسأله اشتغال محقق شده و به لحاظ تعداد افراد شرکت‌کننده در رویداد «کارآفرین شو» نیز استان سمنان در کشور رتبه پنجم را داراست.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان خاطرنشان کرد: استان سمنان به لحاظ حجم مشارکت در ارائه برنامه‌های خلاقانه و مبتکرانه با بزرگ‌ترین استان‌های کشور در حال رقابت است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/ی

نظر شما