شناسهٔ خبر: 46228440 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

۶.۱ میلیارد دلار تفاهمنامه برای اجرای اقتصاد مقاومتی به امضا رسید

تفاهم‌نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با پنج شرکت برتر تولیدی در نخستین گام از اجرای طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» به ارزش ۶.۱ میلیارد دلار امضا شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
در آیینی با حضور علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» به ارزش ۶.۱ میلیارد دلار به ابتکار وزارت صنعت و با امضای تفاهم‌نامه بین این وزارتخانه و پنج شرکت برتر تولیدی در نخستین گام اجرایی شد.

این تفاهم‌نامه‌ها شامل ۶۲ پروژه در زمینه معدن و صنایع معدنی، صنایع غذایی، ماشین‌سازی و صنایع پالایشگاهی است.

هدف از تنظیم و امضای این تفاهم‌نامه‌ها ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری و تشویق بنگاه‌ها برای توسعه و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی با تکیه بر توانمندی‌های داخلی است.

از بین ۱۲ هزار بنگاه اقتصادی با اشتغال بیش از ۱۰ نفر، برپایه شاخص‌های مختلف مانند اشتغال، صادرات و ارزش افزوده، تعداد ۱۰۰ شرکت برتر شناسایی و انتخاب شده‌اند که از این تعداد ۳۹ شرکت در بخش پالایشگاهی، پتروشیمی و شیمیایی، ۲۱ شرکت در حوزه غیرفلزی، ۲۰ بنگاه در حوزه معدن و صنایع معدنی و ۲۰ بنگاه نیز در بخش ماشین‌سازی و نیرومحرکه فعالیت دارند.
عصر امروز(دوشنبه) پنج شرکت چادرملو، ماشین سازی اراک، آلومینیوم المهدی، نفت سپاهان و شیرین عسل، در گام نخست حدود ۶.۱ میلیارد دلار به امضا رسید.
"علیرضا رزم‌حسینی" وزیر صمت در این مراسم از شرایط ویژه کشور در ایجاد اشتغال و اقتصاد قوی سخت گفت و افزود: اگر بخواهیم در منطقه قوی باشیم باید اقتصاد قوی داشته باشیم.

او با بیان اینکه سرمایه گذاران مجاهدین واقعی اقصادی کشور هستند، گفت: به منظور توسعه سرمایه گذاری و تولید از ۱۰۰ شرکت برتر در ۶۲ پروژه جدید به ارزش ۱۵۲ هزار میلیارد تومان به تفاهم رسیدیم.
<div id="video-display-embed-code_365699" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/812746/365699?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما