شناسهٔ خبر: 46227187 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار هندیجان:

شالوده بهبود وضعیت کرونایی هندیجان همدلی و همکاری است/ استفاده از ماسک همچنان ضرورت دارد

بویری با اشاره به تغییر وضعیت نارنجی کرونایی هندیجان به زرد گفت: همکاری مردم سبب بهبود وضعیت شد و امیدواریم رعایت شیوه نامه های بهداشتی تداوم یابد.

صاحب‌خبر -

علی بویری فرماندار هندیجان در حاشیه آخرین جلسه ستاد کرونا و شواری سلامت شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تبریک سال جدید گفت: شالوده و اساس تغییر رنگ وضعیت نارنجی کرونایی به زرد، همدلی و همکاری شهرستان است.

او با بیان اینکه افزایش بیماریابی و مراقبت اطرافیان، بهترین راهکار در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی برای شکست ویروس کرونا به شمار می‌رود، افزود: از همکاری کسبه بازار بزرگ کالای خانگی، خانواده‌های داغدار اموات که با حداقل نفرات مراسم برگزار کردند و سایر اقشار مردم که نشانه اصالت، دانش و فرهنگ آن‌ها است، که بدون نیاز به استفاده از هر نوع قوه قهریه به بهبود وضعیت کمک کردند، کمال تشکر را داریم.

بویری ضمن تقدیر از شبکه بهداشت و درمان، سپاه پاسداران، بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر ادارات و ارگان‌ها که در اجرای مصوبات مقابله با کرونا با عملکرد خوب و اجرای کامل و دقیق مصوبات، نه تنها از بدتر شدن شرایط جلوگیری کردند، بلکه شرایط را به گونه‌ای رقم زدند که تغییر رنگ از نارنجی به زرد رخ دهد، بیان داشت: نباید فراموش کنیم که این تغییر بسیار شکننده است و شرایط هر لحظه ممکن است با سهل انگاری و کم توجهی به شیوه نامه‌های بهداشتی به وضعیت قبل بازگردد.

فرماندار هندیجان با اشاره به اینکه اجرای تشدید بیماریابی با کمک نیرو‌های بسیجی در دستورکار جدی در برنامه مدیریت و کنترل بیماری کرونا است، تصریح کرد: بدون تردید افزایش بیماریابی و مراقبت اطرافیان در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی نسبت به راهکار‌های دیگر مانند؛ قرنطینه، تعطیلی بازار‌ها و مسدود کردن مبادی ورودی شهر برای شکست ویروس کرونا بسیار موثرتر است.

رییس ستاد مقابله با کرونا در هندیجان با تاکید بر تاثیر همکاری و صدافت مردم در اجرای دقیق این برنامه اظهار داشت: تشکیل ۲ کمپین "نه به مسافرت" و "نه به دید و بازدید‌های نوروز" باید در دستور کار ادارات جهت فرهنگسازی در جامعه جهت حفظ و بهتر شدن شرایط بیماری کرونا در شهرستان قرار گیرد.

داوود رییسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در تشریح اقدامات در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در شهرستان گفت: از آغاز طرح تیم‌های نظارتی بهداشت، بسیج و هلال احمر در مجموع ۳ هزار و ۷۸۰ بازدید از امکان و مراکز سطح شهر داشتند که ۵۶۵ مورد اخطار و ۱۱۸ مورد پلمب متخلفان انجام شده است.

او با بیان اینکه همچنین از آغاز طرح تاکنون تعداد ۴ هزار و ۲۱۴ مورد تست کرونا از افراد مشکوک و اطرافیان بیمار گرفته شده که ۴۱۵ مورد مثبت شناسایی و مراقبت شده اند، افزود: از شهرداری هندیجان به دلیل تهیه ۴ هزار ماسک سه لایه برای شبکه بهداشت و درمان تشکر می‌کنیم.

رییسی درصد مورد انتظار و مطلوب رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ادارات را بیش از ۹۰ درصد عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر ۹ اداره شهرستان به این مطلوب دست پیدا نکرده اند و باید اقدامات لازم را در این زمینه را اجرایی کنند، همچنین درصد استفاده از ماسک در میان شهروندان کمی کمتر از حد مطلوب است که باید در اینخصوص نیز اقداماتی جهت فرهنگسازی و تشویق مردم به استفاده حداکثری از ماسک انجام شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان درخصوص مصوبات جلسه شورای سلامت اظهار کرد: همه مصوبات جلسه قبل شامل؛ لایروبی و آهک پاشی جداول، رفع نواقص کشتارگاه، رفع همه شکستگی‌های خطوط آبرسانی، ساماندهی جایگاه پسماند، رفع معظل غیربهداشتی خیابان ۸ مسکن مهر جنوبی و... در حال اجرا و اقدام هستند که امیدواریم به سرعت و به زودی به طور کامل انجام شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان ضمن اعلام رضایت از اقدامات ستاد کرونای شهرستان از جمله خودداری از برگزاری مراسم ختم و عروسی، پرهیز از برگزاری مراسم تدفین با کمترین شرکت کننده که با برنامه ریزی خوب فرمانداری به شکل مطلوب اجرا شده، ادامه داد: استفاده از ماسک میان پرسنل ادارات، تعطیلی مدارس در تعدادی از بخش‌های پرخطر شهرستان، نوبت دهی بیرون از بانک‌ها و در فضای باز، ممانعت از توزیع اقلام دولتی، انجام تست کرونا در بندر سجافی، نصب بنر در دهیاری ها، ادارات و سطح شهر و... در حال انجام است.

رییسی به مواردی از جمله رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی تعدادی از مردم و صنوف مختلف به ویژه فروشندگان کالا‌های خانگی و بازار هندیجان جنوبی، بی توجهی به بهداشت در جایگاه سی ان جی، تجمع جوانان بصورت گروهی در جاده هندیجان–دیلم، رعایت نشدن اصول بهداشتی در پست بانک و پیشخوان‌ها از سوی مراجعه کنندگان به عنوان عوامل افزایش آمار ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن عنوان کرد و بیان داشت: باید درخصوص موارد مذکور اقدامات جدی در دستورکار قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

نظر شما