شناسهٔ خبر: 46225225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

افتتاح پروژه‌هایی به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان در فارس

امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی، بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان پروژه در استان فارس افتتاح می شود .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس با اعلام این خبر بیان کرد: افتتاح کمربندی شمال شرقی قطعه الف به نمایندگی از پروژه های شرکت ساخت و توسعه، افتتاح بزرگراه شهید سلیمانی و تقاطع غیرهمسطح پیوند، آغاز عملیات اجرایی بزرگراه قره پیری به طول ۹ کیلومتر، آغاز عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برنامه طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید صدرا، افتتاح سالن ورزشی بین المللی شهر جدید صدرا، بازدید از قطعه ۷ آزادراه شیراز-اصفهان، حرکت به سمت حرم مطهر شاهچراغ و دیدار با نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و همزمان افتتاح چندین پروژه‌ راه‌سازی در شهرستانهای فارس به شکل ویدیو کنفرانس از جمله برنامه های امروز سفر وزیر راه و شهرسازی به شیراز است .

محمود رضایی در خصوص پروژه های قابل افتتاح در این سفر وزیر در شهر صدرا گفت: مجموع ارزش روز  این پروژه ها در شهر صدرا،  معادل ۲ هزار و ۸۰۰  میلیارد ریال مجموع ارزش روز پروژه های قابل کلنگ زنی ۱۱ هزار میلیارد ریال است .

به گفته وی شروع عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۰۰ واحد برنامه اقدام ملی مسکن یکی از اهداف و ماموریت‌های اصلی سیاست شهرهای جدید فراهم کرن شرایط تامین مسکن و سرپناه برای اقشار مختلف اجتماعی پیرامون کلانشهرها است .

رضایی خاطرنشان کرد: با توجه  به این واقعیت که سهم عمده ای از رونق تولید به بخش مسکن و ساختمان مرتبط است ،  اجرای برنامه اقدام ملی و تولید و عرضه مسکن به عنوان یکی از سیاست های محوری در حوزه راه و شهرسازی  تعریف شده است؛ این طرح با هدف رونق تولید و عرضه مسکن، کاهش التهاب بازار و جذب نقدینگی های سرگردان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس بیان کرد : از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تعهد و برنامه شرکت عمران شهرهای جدید ایران، سهم شهر جدید صدرا ۲۱ هزار  واحد مسکونی است .

وی تمام پروژه های قابل افتتاح در سفر وزیر راه و شهرسازی به شیراز را حول محور ارتقاء‌ قابلیت استاندارد و ایمنی  سطح زندگی  مردم فارس در حوزه حمل و نقل و راهداری  و بهبود زیر ساخت های مرتبط با این حوزه و تامین بخشی از مسکن مورد نیاز استان به عنوان اصلی ترین نیاز خانوار اعلام کرد.

انتهای پیام/س

نظر شما