شناسهٔ خبر: 46224270 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

در پایان معاملات امروز

شاخص کل بورس رشد ۹ هزار واحدی داشت

شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۹ هزار و ۶۶ واحدی معادل ۰.۷۳ درصد به یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۲۵۱ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان ، امروز (دوشنبه 25 اسفند) 3766 واحد ریزش شاخص کل بورس در ابتدای سومین روز معاملاتی بورس در هفته جاری این نماد را به ارتفاع یک میلیون و 241 هزار واحد رساند اما این روند در ادامه روز معکوس شد تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۹ هزار و ۶۶ واحدی معادل ۰.۷۳ درصد به یک میلیون و ۲۵۴ هزار و ۲۵۱ واحد رسید.

 

بر اساس جدول نمادهای معاملاتی امروز بورس شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۳۶۳ واحدی معادل ۰.۷۳  درصد به رقم ۳۲۷  هزار و ۲۳ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۵۴۵ واحدی معادل درصد، عدد ۴۳۴ هزار و ۸۳۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۳۵۵ واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۶۱۷ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۸۵۵ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۷۷ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۹۱۸ واحد افزایش به رقم ۹۲۱ هزار و ۸۱۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۴۲۶۸ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۵۲۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل صبح امروز نمادهای فملی، شبندر، خودرو، شپنا، وپارس و وتجارت به ترتیب با 669، 313، 269، 220، 209 و 199 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح امروز نمادهای بركت - گروه دارويي بركت، اپال - فرآوري معدني اپال كاني پارس، خودرو - ايران‌ خودرو، خساپا – سايپا، شپنا - پالايش نفت اصفهان، شلعاب - لعابيران‌ و خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو در صدر لیست نمادهای پربیینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش در پایان معاملات امروز بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد دروز(داروسازی‌ روزدارو) با ۵.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای وتوکا، غپاک، سیدکو، تاپیکو و غسالم بود. همچنین نماد معاملاتی کپارس(کاشی‌ پارس) با ۱.۹۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای خاهن، سغرب، فخاس، وساپا، سرود و کاما قرار گرفتند.

 

نمادهای معاملاتی فارس، تاپیکو، کچاد، ومعادن، فخوز، شپنا و وبملت با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی اخابر، خودرو، وپارس و فخاس، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند و معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۸۸۶ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۷۱۹ هزار و ۹۱۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۴ هزار و ۵۷۸ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

 

 

یادآور می شود: روز گذشته (یکشنبه 24 اسفند) شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵ هزار و ۷۶۳ واحدی معادل ۱.۲۸ درصد به یک میلیون و ۲۴۵ هزار و ۱۴۰ واحد رسید. بر اساس جدول نمادهای معاملاتی روز گذشته شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۴۱۰۹ واحدی معادل ۱.۲۸ درصد به رقم ۳۲۴ هزار و ۶۴۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۰۲۷ واحدی معادل درصد، عدد ۴۳۴ هزار و ۲۸۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۶۷۰ واحدی به رقم ۲۸۳ هزار و ۲۵۸ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۴۴۹۶ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۷۰ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۳۳۶۲ واحد افزایش به رقم ۹۱۶ هزار و ۸۸۱ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۵۵۷۳ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۹۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بنابراین گزارش، در پایان معاملات روز گذشته نمادهای معاملاتی فارس، کگل، کچاد، خودرو، پارسان، وبملت و ومعادن با بیشترین افزایش، تاثیر مثبت در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی شبندر، شستا، شتران و اخابر، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد رتاپ(تجارت الکترونیک پارسیان) با ۵.۸ درصد رشد و پس از آن، نمادهای اپال، کچاد، فارس، تایرا و فولاژ بود. همچنین نماد معاملاتی پرداخت(به پرداخت ملت) با ۱.۹۶ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای فمراد، ساراب، پتایر، پلاسک، وساخت و کپشیر قرار گرفتند و معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۶۶۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۳۰ هزار و ۸۵۷ نوبت معامله و به ارزش ۷۵ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

پایان پیام/50

نظر شما