شناسهٔ خبر: 46220878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

لزوم نظارت بیشتر والدین بر فرزندان؛

نوجوانان؛ بیشترین قربانیان چهارشنبه‌سوری

الناز آخوندی

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ نفر از حوادث مربوط به مواد محترقه مصدوم شدند که اکثر آنان جوان و نوجوان بودند، بنابراین والدین مراقبت فرزندان‌شان باشند.

صاحب‌خبر -

اصغر جعفری‌روحی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو، اظهار کرد: همه پایگاه‌های اورژانس در چهارشنبه آخر سال در آماده‌باش قرار دارند و علاوه بر پایگاه‌های ثابت، تعداد ۸ کد آمبولانس در شهر زنجان و ۷ کد آمبولانس نیز در شهرستان‌های استان برای پاسخ به حوادث احتمالی، مستقر و اقدام به امدادرسانی به مصدومان خواهند کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ نفر به دلیل حوادث مربوط به مواد محترقه مصدوم شدند، افزود: متاسفانه اکثر مصدومان از گروه سنی نوجوان و جوان جامعه بوده، بنابراین والدین باید نظارت و همراهی بیشتری با فرزندان خود داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه زنجانی‌ها در راستای پیشگیری از ابتلا به کرونا از هر گونه مراسم تجمعی در چهارشنبه آخر سال بپرهیزند، تصریح کرد: شهروندان زنجانی با خودداری از رفتارهای پرخطر، سال نو را با سلامتی و در کنار خانواده خود آغاز کنند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان با بیان اینکه بیشترین گروه آسیب‌دیده در حوادث چهاشنبه‌سوری سال گذشته گروه سنی ۱۵ تا ۲۵ سال بودند، گفت: ۹۵ درصد آسیب‌دیدگان در چهارشنبه‌سوری سال گذشته، در شهرها اتفاق افتاده و بیشترین عامل حادثه ترقه و مواد محترقه دست‌ساز بوده است‌.

جعفری با بیان اینکه متاسفانه در سال گذشته بیشترین آسیب‌دیدگان چهارشنبه‌سوری، دانش‌آموزان بودند، خاطرنشان کرد: بیشترین آسیب‌های سال قبل نیز مربوط به دست، صورت و چشم بوده است.

انتهای پیام

نظر شما