شناسهٔ خبر: 46213810 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سمنان میهمان نوروزی نمی پذیرد

افزایش شهرهای نارنجی در سمنان/ ممنوعیت فروش مرغ طعم دار و قطعه بندی شده

هوشنگ حبيبی بسطامی

استاندار سمنان گفت: به علت اهمیت حفظ سلامت مردم , علی رغم ویژگی خاص میهمان نوازی مردم این خطه از کشور عزیزمان، متاسفانه امسال امکان پذیرش مسافران نوروزی را نخواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

علیرضا آشناگر با اشاره به گذشت یک سال از شیوع ویروس کرونا در کشور و نزدیکی به تعطیلات پایان سال اظهار کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا به ناچار در برخی از استان‌ها محدودیت‌های سفر اعمال خواهد شد .
وی ادامه داد: با توجه به رنگ بندی فعلی استان، شهرستان های شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی بوده و در صورت استمرار این وضعیت در رنگ بندی جدید سفر به این شهرستان‌ها و همچنین سفر از این شهرستان‌ها به سایر نقاط کشور ممنوع و شامل محدودیت خواهد بود .
استاندار سمنان تصریح کرد: قانون منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ صبح در کل استان اعمال و متخلفین توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.
آشناگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توانمندی و ظرفیت های فراوان استان سمنان گفت: استان سمنان؛ استانی زیبا با ظرفیت‌های گردشگری بسیار خوب از لحاظ اقلیمی، تاریخی و فرهنگی است و یکی از برنامه‌های جدی دولت در این استان نیز توجه به توسعه گردشگری و تبدیل استان به مقصد گردشگری است که به علت اهمیت حفظ سلامت مردم، علیرغم ویژگی خاص میهمان نوازی مردم این خطه از کشورمان، متاسفانه امسال امکان پذیرش مسافران نوروزی را نخواهیم داشت.
رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: توصیه دولت عدم سفر به صورت مطلق در تمام مناطق مختلف کشور است و تاکید دارد تا هم وطنان علاوه بر شهرهای قرمز و نارنجی که ممنوعیت قطعی سفر به این شهرستان ها اعلام گردیده از سفر به دیگر مناطق کشور با رنگ بندی زرد و آبی نیز پرهیز نموده و در تامین سلامت عمومی جامعه نقش موثر خود را ایفا کنند.

 شمار داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی سبب افزایش مشارکت مردم در انتخابات خواهد شد

استاندار سمنان با اشاره به اهمیت انتخابات پیش رو گفت: تعدد شمار داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی علاوه بر افزایش مشارکت ؛ سبب تسهیل در امر انتخاب توسط مردم خواهد شد.

وی با تاکید بر امادگی کامل استان در انجام فرآیند انتخابات افزود: در جلسه ویدئو کنفرانسی استانداران با وزیر کشور جمع بندی از اقدامات صورت گرفته توسط وزارت کشور به منظور آغاز پروسه ثبت‌نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر به انجام رسید.
آشناگر اظهار کرد: فرآیند انتخابات در استان سمنان بر اساس قانون در حال انجام است و هیئت‌های اجرایی در سطح استان تشکیل شده و ثبت‌نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر نیز در حال انجام است.‌
استاندار سمنان همچنین از افراد توانمند اجرایی که به توسعه استان توجه و اهتمام داشته و خود را واجد صلاحیت برای حضور در شورای اسلامی می‌دانند دعوت کرد تا از فرصت پیش رو استفاده نموده و در انتخابات شوراهای اسلامی شهر ثبت نام کنند.
آشناگر اضافه کرد: به هر میزان که تعداد افراد داوطلب و صاحب تجربه در انتخابات افزایش یابد این امر علاوه بر افزایش مشارکت مردم سبب تسهیل در امر انتخاب توسط مردم خواهد شد و ضریب خطا را کاهش می‌دهد.
استاندار سمنان افزود: خوشبختانه طی سال های گذشته مردم، هم در تصمیم‌گیری‌ها حضور فعال و موثر داشته و هم مشارکت بسیار خوبی در اجرای امر انتخابات داشتند.
وی گفت: از عموم مردم به ویژه افرادی که دارای نفوذ کلام است توقع داریم تا کمک کنند تا مشارکت مردم استان هم در بحث ثبت نام و هم در انجام انتخابات افزایش یابد.

میوه مورد نیاز شب عید مردم استان خریداری و انبار شده است

استاندار سمنان گفت: میوه مورد نیاز شب عید مردم استان خریداری و انبار شده و طی چند روز آینده با قیمت تعادلی توزیع خواهد شد

 علیرضا آشناگر ؛ استاندار سمنان با اشاره به موارد مطرح شده در نشست استانداران خاطرنشان کرد: جلسه مشترک استانداران با وزرای کشور و جهاد کشاورزی با سه دستور کار، تنظیم بازار، انتخابات و تعطیلات نوروزی برگزار شد.
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به این نکته که در این جلسه بر لزوم تامین ارزاق عمومی و کالاهای اساسی تاکید شد، گفت: در استان سمنان وضعیت تامین ارزاق عمومی و کالاهای اساسی وضعیت خوبی است.
آشناگر اضافه کرد: در بحث تامین گوشت مرغ مورد نیاز کشور در این جلسه مباحثی توسط وزیر جهاد کشاورزی مطرح گردید و عنوان شد که خوشبختانه در استان سمنان کمبودی از لحاظ تامین گوشت مرغ نداشته و در حال حاضر علیرغم مصرف ۳۲ تن گوشت مرغ در وضعیت عادی به میزان ۶۳ تن در روز توزیع می‌شود و علاوه بر این میزان، ۱۰ تن گوشت مرغ نیز به منظور توزیع در تعاونی های ادارات در نظر گرفته شده است که با نرخ دولتی توزیع خواهد شد.

ممنوعیت فروش مرغ طعم دار و قطعه بندی

وی افزود: یکی از بارزترین نیازها در بحث مرغ، لزوم افزایش نظارت و بازرسی ها در مقوله توزیع است و این نکته مورد تاکید وزیر کشاورزی نیز قرار گرفت که در سطح استان‌های کشور نظارت از کشتارگاه ها تا شبکه توزیع به انجام رسد.
این مقام ارشد اجرایی اظهار کرد: فروش مرغ قطعه بندی شده و مرغ طعم دار ممنوع بوده و لازم است فروشندگان محترم استان به این مهم توجه داشته باشند.
آشناگر اضافه کرد: با توجه به اراده جمعی در سطح کشور و عزم جدی مسئولان برای کنترل بازار مرغ به نظر می‌رسد که این مشکل برطرف خواهد شد و جای نگرانی در استان سمنان نیست.
استاندار سمنان در پایان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تامین میوه در روزهای پایانی سال یادآوری کرد: میوه مورد نیاز شب عید مردم استان خریداری و انبار شده و طی چند روز آینده با قیمت تعادلی توزیع خواهد شد .

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما