شناسهٔ خبر: 46204913 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خطوط فشار برق با محصولات ایران‌ساخت محافظت می‌شود

شرکتی دانش‌بنیان با طراحی و ساخت سیستم‌های حفاظتی و اتوماسیون تجهیزات خطوط فشار به رونق بازار داخلی این تجهیزات کمک کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت صنایع الکترونیک فرتاک کنترل که از سال 88 کار خود را آغاز کرده، محصولاتی در حوزه تجهیزات اتوماسیون و کنترل از راه دور شبکه‌های توزیع نیروی برق طراحی و تولید کرده است. محصولاتی که رقبای سرسخت خارجی در بازار دارد. اما تولیدات این شرکت در مدت زمان کوتاهی توانست به جایگاه خوبی در بازارهای جهانی دست یابد.

به گفته مهدی محمدی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، اساسی ترین وظیفه شرکت‌های توزیع علاوه بر تامین به موقع برق متقاضیان، تداوم برق با کیفیت مناسب، برای مشترکان است. پس لازم است در شبکه های توزیع، سیستم اتوماسیون پیاده سازی شود.

وی افزود: در شبکه‌های توزیع بدون سیستم اتوماسیون پس از بروز هر خاموشی، مدت زمان زیادی برای پیدا کردن محل عیب و ایزوله کردن آن محل از بقیه شبکه صرف می شودکه در این زمان در شبکه‌های با طول زیاد ممکن است به چندین ساعت نیز افزایش یابد.

به گفته این فعال فناور، این در حالی است که در صنایع پیشرفته امروزی، قطع برق حتی برای کمتر از چند ثانیه نیز صدمات جبران ناپذیری را به اقتصاد  وارد می کند. بنابراین باید در شبکه های توزیع، تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن خاموشی ها در نظر گرفته شود. برای این منظور باید قابلیت اطمینان شبکه و همچنین قابلیت مانور شبکه را افزایش و زمان انجام مانور را کاهش داد که این امر با اجرای پروژه اتوماسیون در شبکه توزیع برق تحقق خواهد یافت.

وی همچنین بیان کرد: محصولات ما با توجه به وجود چنین مشکلی در سیستم‌های برق رسانی تولید شده اند و به کاهش هزینه‌هایی بهره‌برداری، تعمیرات و نگهداری، بهبود راندمان سیستم توزیع و بهبود زمان بازیابی، افزایش قابلیت اطمینان سیستم، ارایه خدمات بهتر و سریعتر به مصرف‌کنندگان و افزایش رضایت آنها کمک می‌کند. همچنین کسب اطلاعات و آمار بهتر و دقیق‌تر از شبکه توزیع و مصرف‌کنندگان، کاهش خاموشی ها و مدت میانگین قطع برق و افزایش عمر مفید تجهیزات در نتیجه جلوگیری از اضافه بار آنها نیز از دیگر کاربردهای این محصولات است.

این فعال فناور ادامه داد: با توجه به اینکه لیست رقبای محصولات این شرکت عمدتا شرکت های خارجی هستند، فروش محصولات ما به شرکت‌های توزیع برق آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کرمانشاه، شیراز و یزد از سال 93 تا کنون از خروج یک میلیون دلار ارز جلوگیری کرده است. تاکنون صادراتی نداشتیم ولی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که تا دو سال دیگر صادرات محصولاتمان را آغاز کنیم.

 

انتهای پیام/

نظر شما