شناسهٔ خبر: 46185249 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شمار داوطلبان انتخابات شوراهای شهر در شاهین‌دژ به ۸ نفر رسید

مهاباد- ایرنا- فرماندار شاهین‌دژ گفت: شمار داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی در ۲ حوزه کشاورز و شاهین‌دژ، به هشت نفر رسید.

صاحب‌خبر -

امیر تیموری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از بین کل داوطلبان هفت نفر برای حوزه شهر شاهین دژ و یک نفر نیز برای حوزه شهر کشاورز ثبت نام کردند و تاکنون فردی برای حوزه محمودآباد ثبت نام نکرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون همه داوطلبان مرد بوده‌اند، ادامه داد: وضعیت سنی داوطلبان بین ۲۵ تا ۴۰ سال است که از بین آنان سه نفر لیسانس و پنج نفر دارای مدرک فوق لیسانس هستند.

فرماندار شاهین‌دژ اظهار داشت: نخبگان و جوانانی که شرایط حضور در انتخابات این دوره از شوراهای شهر وروستا را دارند، پا به عرصه انتخابات گذاشته و ثبت نام را قبل اتمام مهلت قانونی انجام دهند.

تیموری با اشاره به تجربه دوره های گذشته که برخی از داوطلبان ثبت نام را به روزهای پایانی موکول می کردند، گفت: این امر منجر ایجاد مشکل ثبت نام، ازدحام جمعیت، اتلاف وقت و همچنین زمینه ابتلا به بیماری کرونا را نیز افزایش خواهد داد.

وی همچنین توصیه کرد: به دلیل همه گیری ویروس کرونا برای جلوگیری از ازدحام داوطلبان در فرمانداری، اولویت اصلی ثبت نام در فضای مجازی است و از داوطلبان شورای اسلامی درخواست می کنیم که اولویت خود را برای ثبت نام بیشتر در فضای مجازی اعلامی از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور قرار بدهند.

وی گفت: داوطلبان شوراهای شهر به چهار روش ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷، ثبت نام از طریق نسخه ویندوز و قابل نصب بر روی رایانه (دانلود برنامه ثبت نام از پورتال وزارت کشور به آدرس entekhabat.moi.ir) و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷، ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت پیامک مبنی بر ثبت نام قطعی داوطلب از سرشماره ۳۰۰۰۷۷۸۷، و ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان (از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۸:۰۰) و دریافت رسید ثبت نام می توانند نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، نام‌نویسی از داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر از امروز ۲۰ اسفند، شورای اسلامی روستا از ۱۶ فروردین به‌مدت یک هفته در فرمانداری‌ها و انتخابات رییس جمهوری نیز از ۲۱ اردیبهشت به‌مدت پنج روز در ستاد انتخابات کشور انجام می‌شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، روستا و عشایر همزمان با سیزدهمین دوره رئیس جمهوری، دومین میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و نخستین میاندوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

شاهین‌دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

نظر شما