شناسهٔ خبر: 46176096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفاف | لینک خبر

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران: کار بزرگی با افتتاح دو ایستگاه مترو کرده ایم/ اوراق مشارکت سال ۹۹ دچار مشکل شده است

باشگاه خبرنگاران

هاشمی با اشاره به افتتاح ایستگاه مترو شهید ستاری و یادگار امام گفت: کار بزرگی انجام داده ایم و حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شفاف، سید مناف هاشمی معاون حمل و نقل ترافیک شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم نامه بازسازی کامل ۳۱ رام قطار مترو، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده شهر تهران و انعقاد قرارداد خرید ۱۰۵ دستگاه واگن قطار مترو اظهار کرد: کمتر از یک هفته مانده به سال ۱۴۰۰ از برنامه‌های متعدد رونمایی کردیم.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران با اشاره به ایستگاه مترو شهید ستاری و یادگار امام گفت: برای این دو ایستگاه جمعاً حدود ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و در سخت‌ترین سال از لحاظ اقتصادی، بعد از انقلاب برای دولت و شهرداری‌ها به نظر کار بزرگی انجام داده ایم.

وی ادامه داد: رونمایی از قطار ملی با دستور رئیس جمهوری در آینده انجام خواهد شد و امروز از این قطار بازدید می‌شود. همچنین دو ایستگاه شهید ستاری و یادگار امام هم امروز افتتاح می‌شود.

هاشمی با اشاره به تفاهم نامه‌هایی که امروز منعقد می‌شود گفت: با ۹۰۰ میلیارد تومان پول شهرداری تهران، و  ۶۰۰ میلیارد تومان کمک دولت می توانیم ۱۰ هزار تاکسی را در شهر تهران نوسازی کنیم. همچنین نیمی از ۸۰ هزار تاکسی‌ شهر تهران کاملا فرسوده و نیازمند بازسازی هستند.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: قرارداد ۱۰۵ واگن مترو میان واگن سازی تهران و مجموعه مترو امروز امضا می‌شود و این عدد حدود ۳ هزار میلیارد تومان قرارداد و از منابع داخلی است.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است که واگن ملی را به صورت انبوه در داخل کشور تولید کنیم. اوراق مشارکت سال ۹۹ دچار مشکل شده است و می‌خواهم تا به ما کمک کنند، زیرا تمام تلاش‌های مترو، اتوبوسرانی و واگن از طریق اوراق مشارکت رخ داده است.

هاشمی افزود: اگر بتوانیم اوراق مشارکت سال ۹۹ را که حدود هزار میلیارد آن متعلق به مترو و ۴۰۰ میلیارد آن متعلق به اتوبوس‌رانی است را دریافت کنیم می‌توانیم اقدامات متعددی را انجام دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما