شناسهٔ خبر: 46162347 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

همایش حضرت ابوطالب (ع) در قم برگزیدگانش را شناخت

همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع) امروز با تجلیل از صاحبان آثار برگزیده پایان یافت.

صاحب‌خبر -
گروه قم قم
تاریخ انتشار ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ۲۱:۴۳
کد خبر ۷۶۹۴۲۰۸
دانلود PDF

همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع) امروز با تجلیل از صاحبان آثار برگزیده پایان یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، همایش بین المللی حضرت ابوطالب (ع) عموی گرامی پیامبر اسلام روز پنجشنبه با پیام آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید و تکریم از صاحبان آثار برگزیده پایان یافت.

آیت الله نوری همدانی در پیامی به این همایش، قدم برداشتن در مسیر تبیین ابعادشخصیتی افراد برجسته تاریخ اسلام را اقدامی فاخر و ماندگار دانست و گفت: دشمنان اسلام همواره در تلاشند با شبهه پراکنی و ایجاد اختلاف میان برادران سنی و شیعه، شخصیت‌های تاثیرگذار تاریخ اسلام مانند حضرت ابوطالب (ع) را زیر سوال ببرند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران طی چهار دهه اخیر با تقریب مذاهب و تحکیم اتحاد شیعه و سنی در تلاش است مانع سوءاستفاده دشمنان شود.

حجت الاسلام رمضانی ،دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) نیز گفت: این همایش موجب شد حرکت جدید و جدی تری در حوزه‌های علمیه و رسانه‌های داخل و خارج برای مطالعه دقیق و عمیق شخصیت برجسته حضرت ابوطالب (ع) آغاز شود.

 دبیر علمی همایش سه روز حضرت ابوطالب (ع) هم گفت:۲ هزار و پانصد مقاله در ۴ بخش علمی، فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با موضوع تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت ابوطالب و لزوم الگو گرفتن از آن حضرت در امور سیاسی و اجتماعی جامعه، به دبیرخانه این همایش ارسال شد که در نهایت با نظر داوران ۹۰ اثر برگزیده شد.

حجت الاسلام حائری شیرازی افزود: از میان آثار ارسالی، پانصد اثر از کشور‌هایی مانند کویت، سوریه، اردن، تونس، مصر و عراق ارسال شده است. 

در این همایش از بخشی از آثار علمی ارسالی به این همایش در قالب ۱۵ جلد کتاب، رونمایی و اشعاری در وصف حضرت ابوطالب و پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) سروده شد.

انتهای پیام/ش

نظر شما