شناسهٔ خبر: 46161916 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

اعتراف وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: موشک های حزب‌الله تهدید موجودیتی برای اسرائیل است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای نخستین بار در یک سخنرانی رسمی مقابل کابینه این رژیم اعتراف کرد که موشک های حزب‌الله تهدید موجودیتی برای اسرائیل است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش الف به نقل از روزنامه الاخبار،  برای نخستین بار رژیم صهیونیستی به شکل رسمی اعتراف کرد که موشک های دقیق حزب الله خطری موجودیتی برای اسرائیل به شمار می آید. 

اهمیت این اعتراف در آن است که از زبان «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و مسئول اول ارتش این رژیم در برابر کابینه اسرائیل بیان شد و تاثیر زیادی بر افکار عمومی صهیونیست‌ها دارد.  نکته حائز اهمیت دیگر در آن است که این  اعتراف بنی گانتس در پاسخ به سوال یک روزنامه‌نگار نبوده است، بلکه وزیر جنگ اسرائیل در یک سخنرانی رسمی که قبلا برنامه ریزی شده بود به این واقعیت اذعان کرد.

الاخبار افزود، گانتس گفت که موشک های دقیق حزب الله  در مرحله‌ای از توسعه کمی و کیفی قرار گرفته که یک تهدید موجودیتی برای اسرائیل به شمار می آید. وی با  صحبت درباره تلاش حزب الله برای به حداکثر رساندن توانایی های موشکی خود از نظر برد و دقت تاکید کرد که اسرائیل باید مانع گسترش توانایی های حزب الله در این زمینه شود. وزیر جنگ رژیم صهیونیستی همچنین به نگرانی های حاکم بر نهاد تصمیم گیری سیاسی و امنیتی درباره توسعه توانایی‌های حزب‌الله و محور مقاومت و خطراتی که در سایه بازدارندگی منطقه ای محور مقاومت متوجه اسرائیل است ،اشاره کرد.

در ادامه گزارش روزنامه الاخبار آمده است، اما نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که اگر حزب الله با یک چشم انداز عمیق و دقیق اقدام به توسعه توانایی های خود با تجهیزات نظامی و اطلاعاتی در محیط استراتژیکی که در آن قرار دارد نمی کرد، موفق به کسب این دستاورد نمی‌شد که مقامات رسمی رژیم صهیونیستی به آن اعتراف می کنند.  همچنین فرایند ساخت و توسعه توانایی های موشکی و نظامی در مواجهه با دشمن  از نظر کمی و کیفی بدون دقت در اولویت‌های تصویب شده توسط حزب الله محقق نمی شد.

به نوشته الاخبار، حزب الله در برابر گزینه های عملیاتی و پیشگیرانه دشمن صهیونیستی تحت عنوان «جنگ بین جنگ ها»، موفق به ایجاد معادله بازدارندگی شده که ارتش  اسرائیل را از  اقدام نظامی مستقیم علیه حزب الله باز می دارد.  بدیهی است که اگر پیشرفت اطلاعاتی حزب الله نبود این جنبش به این حد از موفقیت نمی رسید؛ تا جایی که «نفتالی بنت» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعتراف کرد اسرائیل از ۸۰ درصد از عملیات های انتقال موشک به حزب الله در لبنان اطلاع ندارد.

روزنامه الاخبار در ادامه گزارش داد، پیشرفت‌های استراتژیک حزب الله و اجرای دقیق معادلات نظامی آن موجب شده تا «امیر برعام» فرمانده منطقه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی صراحتاً اعتراف کند که مسئولان اسرائیل نتوانستند جلوی پیشرفت حزب‌الله را بگیرند و پیش از این حزب الله را یک خطر موجودیتی برای اسرائیل نمیدیدند.  این فرمانده صهیونیستی همچنین به موفقیت حزب الله در گمراه کردن سران اسرائیل و دستگاه سیاسی اطلاعاتی این رژیم در سطح استراتژیک وعملیاتی و تاکتیکی اعتراف کرد.

الاخبار نوشت،به  عبارت دقیق‌تر مقامات دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نتوانستند میزان دستیابی حزب الله به پیشرفت در صنعت نظامی و پروژه‌ای که در این زمینه از سال‌های گذشته اجرا کرده را ارزیابی کنند.  لازم به ذکر است که عدم آگاهی اسرائیل از پروژه حزب الله و برنامه های آن به مرحله‌ای رسیده که تاثیرات برتری کیفی ارتش رژیم صهیونیستی را در چندین منطقه محدود کرده است.  در همین زمینه «آویو کوخاوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی  در فوریه ۲۰۱۹ با هشدار درباره پیامد های موفقیت حزب الله  اعلام کرد که ارتش اسرائیل باید هر چه سریعتر برای تغییر مسیر در مقابله با مقاومت لبنان اقدام کند.

طبق گزارش روزنامه لبنانی الاخبار، در همین زمینه باید توجه داشت که اعتراف بنی گانتس به تهدید موشک های دقیق حزب الله علیه موجودیت اسرائیل به معنای بازگشت به سخنان «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان در سال ۲۰۱۸ در زمینه موشک های دقیق این جنبش است. اما صحبت های وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره توانایی موشک‌های حزب الله در چند سطح قابل بررسی است. در سطح داخلی برای اسرائیل طبیعی است که سران این رژیم عقب نشینی خود را از اقدام به گزینه نظامی علیه مقاومت لبنان توجیه و افکار عمومی را برای کم کردن سطح انتظارات خود از ارتش آماده کنند.  اما این اظهارات بنی گانتس پیامی برای خارج نیز دارد مبنی بر اینکه موشکهای دقیق حزب الله قواعد بازی را تغییر داده و خطر بزرگی برای اسرائیل محسوب می شود. 

در پایان گزارش الاخبار آمده است، همچنین وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که موشک های دقیق حزب الله در مرحله کنونی و نه صرفا مرحله آینده، امنیت اسرائیل را تهدید می‌کند و این اعتراف یک مسئول رسمی اسرائیل بیانگر میزان تاثیر توانایی های حزب الله بر تصمیم گیری نهاد های امنیتی رژیم صهیونیستی است که نگرانی زیادی درباره پاسخ های حزب الله به حملات احتمالی تل‌آویو دارند.  بنابراین ارزیابی‌های نهادهای تخصصی ارتش رژیم صهیونیستی درباره ورود به هرگونه گزینه اشتباه برای رویارویی با مقاومت لبنان هشدار می دهد.

 

نظر شما