شناسهٔ خبر: 46158790 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

واکسن کرونا در رگ‌های سالمندان خوزستان جاری شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مرحله اول ترزیق واکسن کرونا به سالمندان و پرسنل سرای سالمندان در استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۲۴
کد خبر ۷۶۹۳۹۳۴
دانلود PDF

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مرحله اول ترزیق واکسن کرونا به سالمندان و پرسنل سرای سالمندان در استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول‌نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در حاشیه آغاز واکسیناسیون کرونا برای سالمندان که امروز ۲۱ اسفندماه در اهواز انجام شد، گفت: حدود ۲۴۰ نفر از سالمندان و پرسنل سرای سالمندان واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

او افزود: مجموع سالمندانی که در سرای سالمندان نگهداری می‌شوند و پرسنل آن، ۴۵۰ نفر هستند که نیمی از آن‌ها امروز واکسن را دریافت می‌کنند و مابقی افراد نیز در دو سه روز آینده واکسن دریافت خواهند کرد.

ابول‌نژادیان با بیان اینکه فردا یک محموله واکسن برای واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان وارد خوزستان می‌شود، اظهار داشت: تلاش می‌کنیم در هفته آینده، واکسیناسیون بیماران خاص شامل؛ بیماران دیالزی، ام‌اس، تالاسمی و هموفیلی و بیماران پرخطر را آغاز نماییم که با توجه به شرایط کنونی استان باید هر چه زودتر مردم واکسینه شوند که در این زمینه آغاز واکسیناسیون، زودتر از استان‌های دیگر انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: تا زمانیکه ایمنی جمعی در جامعه ایجاد نشده است باید به روند اعمال محدودیت‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توجه شود و همزمان باید واکسیناسیون نیز صورت گیرد تا ایمنی جمعی در جامعه شکل بگیرد و نگرانی‌ها بابت تجمعات و اجتماعات کاهش یابد.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در خوزستان، حتما در فصل بهار، عموم مردم واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام/گ

نظر شما