شناسهٔ خبر: 46148822 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمان:

مشارکت بالا در انتخابات معادلات دشمنان را بهم می زند

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان شرکت در انتخابات را وظیفه اسلامی و ملی دانست و گفت: مردم بدانند و کارشناسان نیز اعلام کنند مشارکت بالا بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند و بسیاری از معادلات بین‌المللی را به نفع کشور و ملت ایران بهم می زند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی زینی وند روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از محل ثبت نام داوطلبان انتخابات ششمین دوره انتخابات شورای شهر کرمان افزود: امروز اولین روز ثبت نام داوطلبان شورای شهر بود که با آمادگی تمام در کل فرمانداری های استان کرمان آغاز شد.

وی اظهار داشت: بر طبق آخرین آمار تا این ساعت حدود ۵۰ نفر برای ثبت نام به محل های ثبت نام مراجعه کردند که البته با توجه به شرایط شیوع کرونا درخواست من از افرادی که قصد ثبت نام دارند این است که به صورت غیرحضوری مراحل را انجام دهند.

این مسئول با اشاره به راه های ثبت نام تاکید کرد: داوطلبین می توانند از طریق اپلیکیشن موبایل، دفاتر پیشخوان و کامپیوتر شخصی خود  ثبت نام کنند و ضرورتی به مراجعه حضوری نیست.

به گفته وی، اگر فردی به هر دلیل علاقه مند بود حضوری ثبت نام کند، ثبت نام را به روزهای پایانی موکول نکند و در همین روزهای اول انجام دهند.

استاندار کرمان از واجدین شرایط برای ثبت نام دعوت کرد و گفت: از افرادی که شرایط ثبت نام را دارند و هم در خود توانمندی می‌بیند برای شورای شهر مجالس پارلمان‌های محلی که امر بسیار مهمی است، برای ثبت نام دعوت می شود.

وی ادامه داد: ان شاالله انتخابات پرشور داشته و انتخاب بهترین ها را توسط مردم شاهد باشیم.

این مسئول بیشترین ثبت نامی را جز شهر کرمان دانست و گفت: با توجه به جمعیت شهرستان ها طبیعی است که از این ۵۰ نفر چیزی بیش از ۳۰ نفرشان از شهرستان کرمان اند.

 زینی وند با بیان اینکه برای امر انتخابات در استان کرمان آمادگی کامل وجود دارد خاطرنشان کرد: ما آمادگی کامل در بحث برگزاری انتخابات داریم همچنین آموزش‌های لازم به همه مسئولین مربوطه و کارکنان ارائه شده است و جلسات هماهنگی انتخابات تشکیل شده و مشکلی در حوزه برگزاری انتخابات وجود ندارد.

استاندار کرمان با دعوت از جوانان و بانوان تاکید کرد: جوانان تحصیل کرده که تعدادشان زیاد است حتماً در انتخابات داوطلب شوند و خودشان در اداره شهر و روستا تصمیم بگیرند و موثر باشند چرا که بسیار مهم است تا در آینده شهر و روستایشان سهیم باشند.

وی با بیان اینکه مشارکت انتخابات مجلس سال قبل در حد انتظار نبود، تصریح کرد: پیش بینی کردیم که مشارکت انتخابات شوراها بالاست، هر چند که کشور متعلق به مردم است، شاید اکنون سختی هایی هم به لحاظ اقتصادی و هم بیماری کرونا داشته باشد اما بدانند مسئولین کوتاهی نکردند همه ارکان نظام برای عبور از تحریم‌های ظالمانه ۲ سال گذشته تلاش کردند.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اگر مشارکت در انتخابات بالا باشد پشتوانه کشور بالا می رود، با همین موضوع بسیاری از مسائل کشور راحت‌تر حل می شوند و برای همین اهمیت کشوری که خود مردم برای آن زحمت کشیدند و شهید دادند و ۴۲ سال آن را حفظ کردند و اکنون با مشارکت خودشان می‌توانند زحمات خودشان را به ثمر برساند.

نظر شما