شناسهٔ خبر: 46140191 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر ورزش: پاداش سال‌های ۹۷ و ۹۸ قهرمانان پرداخت شد

تهران - ایرنا- معاون ورزش ورزش و جوانان گفت: به خاطر کرونا سال سختی داشتیم اما تحریم‌ها سختی‌ها را مضاعف کرد و این وجود پاداش‌ سال‌های ۹۷ و ۹۸ به قهرمانان و ورزشکاران را پرداخت کردیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایرنا، «مهدی علی نژاد» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از اردوی آماده سازی تیم ملی تیراندازی با کمان رشته ریکرو و کامپوند در جمع خبرنگاران افزود: سعی کردیم تمرینات داخلی با شرایط کرونایی در کشور دچار افت نشود و برنامه ریزی خوبی با فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون تیراندازی داشتیم و حدود پنج ماه به برگزاری المپیک زمان باقی مانده  و تاکنون در رشته تیر و کمان در المپیک توفیقی نداشتیم ولی امیدواریم سال آینده ضمن کسب سهمیه بیشتر در المپیک، در این رشته عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر میلاد وزیری در رشته تیراندازی سهمیه حضور در المپیک  دارد که می تواند موفق عمل کند.

علی نژاد همچنین خاطر نشان کرد: به خاطر ویروس کرونا تمام دنیا تحت  تاثیر قرار گرفت که ما هم استثنا نبودیم. ورزش ما در بعد همگانی و قهرمانی آسیب‌هایی دید اما تدابیری که انجام شد چه در زمان تعطیلی اردوها چه در زمان بازگشایی درست بود. از شهریورماه اردوها را شروع کردیم تیراندازی با کمان هم به خاطر فضای باز جزو اولین رشته‌هایی بود که فعالیت خود را آغاز کرد.

وی اظهار داشت: تلاش زیادی دوستان در کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش داشتند تا رقابت‌های اسلحه کامپوند که از بازی‌های آسیایی حذف شد احیا شود. غلامرضا شعبانی بهار اعلام کرد که عقب نشینی‌هایی در این تصمیم صورت گرفته و امیدواریم این رشته در بازی های آسیایی باشد.  

علی نژاد افزود: بازی‌های کشورهای اسلامی هم اهمیت ویژه‌ای دارد.  با توجه به اینکه رئیس فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان، رئیس کمیته ملی المپیک ترکیه هم هست شرایط خوبی برای تیراندازی با کمان فراهم شده است، ما در هر دو اسلحه در تیراندازی با کمان شانس مدال در بازی‌های کشورهای اسلامی  را داریم.  

وی همچنین به ساخت خوابگاه تیراندازی با کمان اشاره کرد و گفت: این اتفاق خوبی است یادمان هست قبلا وضعیت کمانداران چگونه بود آنها چطور در کانکس ها زندگی می‌کردند. این خوابگاه نیازهای تیر و کمان را پوشش خواهد داد و محیط، محیط خوبی است.

غلامرضا شعبانی بهار رئیس فدارسیون تیراندازی با کمان نیز در این حاشیه این بازدید گفت: رشته تیراندازی یکی از ورزش هایی است که از سالیان متمادی وجود دارد و بازیهای کشورهای اسلامی که در شهریورماه در ترکیه برگزار می شود برای ما مهم است و در حال آماده سازی ورزشکاران هستیم.

وی اظهار داشت: ورزشکاران با حمایت کادر فنی زحمات زیادی برای آماده سازی کشیدند و امیدواریم بتوانیم در آخرین مرحله کسب سهمیه المپیک در مسابقات جهانی فرانسه که ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می شود در بخش تیمی مردان و زنان و انفرادی زنان حاضر شویم.

نظر شما