شناسهٔ خبر: 46138413 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

عضو هیأت مدیره همراه اول:

فناوری ۵G به زودی به هرمزگان می‌رسد/ وضعیت شبکه "همراه" در استان

عضو هیأت مدیره همراه اول ضمن اشاره به وضعیت شبکه این اپراتور در هرمزگان از نوید رونمایی فناوری ۵G در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بابک تراکمه عضو هیأت مدیره همراه اول در آیین اتصال روستاهای استان هرمزگان به شبکه اینترنت که با حضور وزیر ارتباطات، نمایندگان استان در مجلس و جمعی از مدیران ارشد این استان در بندرعباس برگزار شد درخصوص وضعیت شبکه همراه اول گفت: پوشش جمعیتی اپراتور اول در هرمزگان به 95 درصد رسیده و قریب به دو میلیون سیم‌کارت همراه اول در جغرافیای استان به ثبت رسیده است.

وی افزود: اکنون 2862 کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی و 357 کیلومتر از مسیرهای ریلی هرمزگان تحت پوشش همراه اول است. برقراری این میزان پوشش با سرمایه‌‌گذاری و راه‌اندازی 853 سایت و 2570 فناوری امکانپذیر است. 70 درصد از کاربران اینترنت همراه اول از پوشش 4G و نزدیک به 30 درصد نیز پوشش 3G را تجربه می‌کنند.

این عضو هیات مدیره از نوید رونمایی از فناوری 5G در استان هرمزگان خبر داد و عنوان کرد: به زودی این اتفاق رخ خواهد داد کما اینکه استقبال مشترکان هرمزگانی از خدمات همراه اول مسیر توسعه بیشتر این اپراتور در هرمزگان را هموار خواهد کرد. همره اول آماده همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای توسعه ایده‌های نوآورانه و متناسب با زیست‌بوم هرمزگان است. مسیر برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارتباطی در راستای شکل‌‌گیری اقتصاد دیجیتال فراهم است.

تراکمه ادامه داد: بخش دیگری از روستاهای دوردست هرمزگان تحت پوشش شبکه همراه اول قرار گرفتند. همراه اول توانست با ایجاد و ارتقاء 97 سایت برای پوشش 140 روستای محروم در هرمزگان بیش از پیش در زمینه عدالت ارتباطی حرکت کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما