شناسهٔ خبر: 46134305 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

حمیدرضا ترقی، عضو حزب مؤتلفه اسلامی در گفتگو با راهبرد معاصر تشریح کرد:

آیا اصولگرایان از نامزدی سعید محمد حمایت خواهند کرد؟

عضو حزب مؤتلفه اسلامی در خصوص حضور سعید محمد در انتخابات گفت: آقای سعید محمد در عرصه انتخابات ریاست جمهوری 1400به صورت کاندیدای مستقل وارد این عرصه شده است، بنابراین در فرآیند انتخابات مربوط به اصولگرایان دراین جبهه فعلا نقشی ندارد اما برای ایشان هم مثل سایر کاندیداها امیدوار هستیم وی بتواند نقشی در افزایش   مشارکت مردم در انتخابات 1400داشته باشد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ سعید محمد، چهره جدید و ناشناخته ای برای مردم است که به عنوان یکی از فرماندهان سپاه پاسداران که درعرصه های سازندگی و خدمات عمرانی در سپاه فعالیت داشته به عرصه انتخابات 1400 گام گذاشته است. اینکه اصولگرایان از وی تا چه اندازه حمایت می کنند و آیا سعید محمد شانسی در انتخابات پیش رو دارد از حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی پرسیده شده است.

 

حمید رضا ترقی، عضو حزب مؤتلفه اسلامی در گفت و گو با راهبرد معاصر در خصوص ورود سردار سعید محمد به عرصه انتخابات ریاست جمهوری 1400 گفت: به هر حال مشارکت برای همه کسانی که واجد شرایط لازم و قادر به نشستن در پست ریاست جمهوری و خدمت به مردم و حل مسائل و مشکلات کشور هستند در انتخابات و درعرصه کاندیداتوری ریاست جمهوری آزاد است.

 

وی دراین باره افزود: از سوی دیگر تمام افراد واجد شرایط برای رقابت ریاست جمهوری که زمینه ای برای تامین مشارکت اقشار بیشتری از مردم را در انتخابات داشته باشند فراهم است واز حضور افرادی که بتوانند ظرفیت های بیشتر مردمی را به پای صندوق های رای بکشانند استقبال می شود.

 

حمیدرضا ترقی درباره حضور سعید محمد در این عرصه خاطر نشان کرد: به هر حال آقای محمد نیز احساس کرده در این عرصه می تواند حضور داشته باشد و منجر به افزایش مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شود؛ اما اینکه آقای محمد ارتباطی با احزاب و جریان های سیاسی که در عرصه انتخابات و معرفی کاندیدای خود برای ریاست جمهوری فعال هستند داشته باشد، ارتباط چندانی گزارش نشده و در برنامه های سیاسی احزاب و جریان های دخیل در انتخاب کاندیدای ریاست جمهوری تاثیر خاصی نداشته است.

 

حمید رضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی دراین باره خاطر نشان کرد: آقای سعید محمد در عرصه انتخابات ریاست جمهوری 1400به صورت کاندیدای مستقل وارد این عرصه شده است، بنابراین در فرآیند انتخابات مربوط به اصولگرایان دراین جبهه فعلا نقشی ندارد اما برای ایشان هم مثل سایر کاندیداها امیدوار هستیم وی بتواند نقشی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات 1400داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه درنظر سنجی ها هنوز نامی از سعید محمد نیست خاطر نشان کرد:  اما در نظر سنجی های به عمل آمده از مردم هنوز نامی از آقای سعید محمد نیست، چرا که مردم از وی شناختی ندارند، لذا در نظر سنجی ها درصد پایینی  دارند، مگر اینکه در ماه های پیش رو بتوانند آرا ونظر مردم را به خود جلب کنند.

 

 حمید رضا ترقی کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به اینکه آیا اصولگرایان از آقای سعید محمد در انتخابات 1400 حمایت خواهند کرد گفت: جریان های اصولگرایی در حال حاضر روی مصادیق خاصی هنوز به نتیجه نرسیده اند که چه کسی تایید یا رد می شود، اما  آنچه مورد نظر اصولگرایان برای انتخاب چهره نهایی است، فردی است که به عنوان رجل سیاسی شناخته می شود و در عرصه فعالیت های سیاسی و اجرایی امتحان پس داده باشد، به عبارت روشن تر اصولگرایان از یک چهره سیاسی- مذهبی منطبق بر معیارهای ارزشی حمایت می کنند اما به هر حال اصولگرایان همه مصادیق مورد نظر را مورد بررسی قرار می دهند لذا در حال حاضر نمی توان دراین باره اظهار نظر قطعی کرد که آیا اصولگرایان از آقای سعید محمد حمایت به عمل می آورند یا خیر.

 

نظر شما