شناسهٔ خبر: 46128478 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نقش ابوطالب (ع) در گسترش دین اسلام بی بدیل است

قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: ابوطالب (ع) تمام همت و جایگاه خود را صرف توسعه دین اسلام کرد که نقش ایشان در گسترش اسلام بی بدیل است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شیخ نعیم قاسم در پیامی تصویری به همایش ابوطالب(ع) حامی پیامبر اعظم(ص) اظهار کرد: ابوطالب (ع) در طول 10 سال از عمر گرانبهایش در مکه به دفاع از پیامبر (ص) پرداخت و ایشان را در انجام رسالت نبوت یاری کرد.

وی با بیان اینکه ابوطالب (ع) مومن به آموزه های پیامبر بود، گفت: اگر ابوطالب در آن موقعیت و در آن نقش نبود مشرکان حضرت محمد (ص) را از نخستین لحظات رسالت آزار می رساندند.

قائم‌مقام دبیرکل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: اگر ابوطالب (ع) نبود به طور قطع دشمنان نمی‌گذاشتند پیامبر به ابلاغ پیام الهی و دعوت از دین اسلام بپردازد.

وی با تاکید براینکه حمایت های ابوطالب (ع) به شخص پیامبر (ص) خلاصه نمی شد، تصریح کرد: ابوطالب در دفاع از رسالت پیامبر (ص) از یاران ایشان نیز حمایت و پشتیبانی می کرد.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: ابوطالب(ع) در مسئله تحریم اقتصادی که علیه پیامبر (ص) رخ داده بود نقش موثری ایفا کرد و تمام همت و جایگاه خود را صرف توسعه دین اسلام کرد.

وی افزود: حضرت ابوطالب(ع) به همراه بنی‌هاشم از سال هفتم تا سال دهم بعثت در شعب ابی‌طالب در تحریم اقتصادی به سر می بردند و زمانی که حضرت ابوطالب(ع) در سالن دهم بعثت رحلت کرد، پیامبر(ص) آن سال را عام الحزن خواند.

انتهای پیام/خ

نظر شما