شناسهٔ خبر: 46113236 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

راهنمای خرید لاستیک پراید

همچنین بهتر است که بدانید که هر چه پهنای لاستیک شما بیشتر باشد، تعادل خودروی شما در سرعتهای بالا بیشتر خواهد شد و لذا اطمینان بیشتری در سرعتهای بالاتر وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، اگر خودروی شما پراید است و به تازگی از فرسودگی لاستیک خودروی خود مطلع شدید، شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد، که چگونه می توانم یک لاستیک مناسب برای خودروی خود تهیه کنم و لاستیک مناسب پراید چه لاستیکی می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم تا مواردی را که در زمان خرید لاستیک پراید باید بدانها توجه کنید را مورد بررسی قرار می دهیم تا بتوانید یک انتخاب مناسب برای خودروی پراید خودتان داشته باشید.

راهنمای خرید لاستیک پراید

ابتدا باید بدانید، لاستیک خودرو های مختلف براساس سایز طبقه بندی می شوند و هر خودرو یک سایز لاستیک استاندارد یا فابریک در زیر خود جای می دهد. در این رابطه باید بدانید که تولیدکنندگان خودرو در کشورهای مختلف براساس وزن ماشین، سرعت ماشین و ابعاد آن اقدام به انتخاب یک لاستیک مناسب برای خودروی مورد نظر می کنند که خودروی پراید نیز از این قاعده مستثنی نیست.

با توجه به مطالب ذکر شده، سایز فابریک لاستیک پراید، یعنی لاستیکی که مستقیما توسط کارخانه خودرو سازی یعنی سایپا زیر ماشین قرار می گیرد، سایز 165/65R13 می باشد، که هر یک از این اعداد بیانگر یکی از مشخصات لاستیک مورد نظر می باشد. این مشخصات عبارتند از:

1- 165 : این عدد بیانگر پهنای لاستیک مورد نظر برحسب میلیمتر می باشد. یعنی پهنای لاستیک پراید 16.5 سانتیمتر می باشد.

2- 65: این عدد به اصطلاح به ضریب منظر لاستیک مشهور می باشد. حاصلضرب این عدد در پهنای لاستیک ارتفاع فاق لاستیک را نشان می دهد.

3- R: این حرف لاتین بیانگر این مسئله می باشد که ساختار لاستیک از نوع رادیال می باشد و مربوط به روش ساخت لاستیک می باشد.

4- 13: عدد 13 بیانگر سایز رینگ خودروی پراید برحسب واحد اینچ می باشد.

راهنمای خرید لاستیک پراید

حال کافیست که در زمان خرید لاستیک برای خودروی خودتان این سایز لاسیتک را به فروشنده لاستیک بگوئید تا از قیمت لاستیک پراید از برندهای مختلف ایرانی و خارجی مطلع شوید.

البته بهتر است بدانید که بغیر لاستیک با سایز 165/65R13 شما می توانید از لاستیک با سایز 175/60R13 نیز در زیر پراید خود نیز استفاده بکنید. شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که تفاوت این دو سایز لاستیک در چه چیزی می باشد. در این رابطه لازم است بدانید که لاستیک پراید با سایز 175/60R13  به اندازه 1 سانتیمتر پهنای بیشتری نسبت به سایز لاستیک فابریک پراید دارد و البته معمولا این سایز لاستیک قیمت بیشتری در مقایسه با لاستیک فابریک پراید دارد.

همچنین بهتر است که بدانید که هر چه پهنای لاستیک شما بیشتر باشد، تعادل خودروی شما در سرعتهای بالا بیشتر خواهد شد و لذا اطمینان بیشتری در سرعتهای بالاتر وجود دارد.

به طور کلی اگر قصد تعویض لاستیک پراید را دارید بهتر است تا موارد زیر را د نظر داشته باشید:

1- هیچ گاه از سایز لاستیک کوچکتر از لاستیک فابریک خودروی خود استفاده نکنید، این مسئله باعث آسیب به جلوبندی خودرو و کوبش خودرو می شود.

2- استفاده از سایزهای خیلی بزرگتر از سایز استاندارد نیز باعث گیر کردن لاستیک به گلگیر می شود.

3- همچنین اگر قصد تغییر سایز لاستیک خود را دارید، حتما توجه داشته باشید که هر چهار لاستیک خود را باید تعویض نمائید.

راهنمای خرید لاستیک پراید

در پایان اگر نمی دانید که از چه برند لاستیکی استفاده کنید، می توانید از میان لاستیکهای ایرانی لاستیک بارز، لاستیک کویر تایر، لاستیک یزد تایر و یا دنا را انتخاب کنید و از میان برندهای خارجی می توان به لاستیک کومهو و رودستون اشاره نمود. همچنین از شما دعوت می کنیم که جهت مشاهده قیمت روز انواع لاستیکهای ایرانی و خارجی به فروشگاه اینترنتی تهران تایر مراجعه نمائید. در فروشگاه تهران تایر علاوه بر خرید اینترنتی لاستیک، امکان مراجعه حضوری و استفاده از خدمات تعویض و بالانس نیز وجود دارد.

نظر شما