شناسهٔ خبر: 46109363 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عراقچی عنوان کرد: ازبکستان یکی از شرکای مهم تجاری ایران

معاون وزیر امور خارجه ایران در ششمین دور رایزنی‌های سیاسی ایران و‌ ازبکستان، این کشور را یکی از شرکای تجاری مهم ایران خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، ششمین دور رایزنی‌های سیاسی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان به ریاست معاونان وزرای امور خارجه دو کشور، امروز (دوشنبه) ۱۸ اسفند در تهران برگزار شد.

در این دیدار سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با «فُرقت صدیق اف» همتای ازبکستانی خود درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

طرفین در این نشست بر استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بزرگ و مهمی که برای گسترش روابط در حوزه‌های حمل و نقل، بازرگانی، فرهنگی، گردشگری، فرهنگی و حقوقی وجود دارد، تاکید کردند.

در این مذاکرات با اشاره تهدیدات تروریسم و افراط گرایی در منطقه، بر لزوم همکاری برای تقویت صلح و ثبات منطقه‌ای تأکید شد. 

عراقچی با مناسب خواندن حجم تبادلات تجاری دو کشور علیرغم شیوع کرونا، رویکرد طرفین در جهت گسترش همکاری در تمام حوزه ها را مشابه خواند و از ازبکستان به عنوان یکی از شرکای تجاری مهم جمهوری اسلامی ایران یاد کرد. 

«صدیق اف» معاون وزارت امور خارجه ازبکستان، در این دیدار آمادگی کشورش را برای توسعه همه جانبه روابط در همه حوزه ها اعلام کرد و خواستار تسریع در اجرای نقشه راه همکاری‌های اقتصادی دو کشور شد. 

در بخش دیگری از این مذاکرات، معاون وزارت امور خارجه ازبکستان در جریان آخرین تحولات مربوط به برجام قرار گرفت.

به گزارش فارس، پنجمین دور نشست رایزنی‌های سیاسی ایران و ازبکستان ایفند ۱۳۹۵ با حضور ابراهیم رحیم پور معاون وقت آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه و غیرت فاضل اف همتای ازبکستانی در تاشکند برگزار شد که یکی از محورهای آن راهیابی به آب‌های آزاد بود.

انتهای پیام/

نظر شما