شناسهٔ خبر: 46107986 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

در بیست و هشتمین جلسه شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی مطرح شد:

فضای استان از ۱۸ اسفند، انتخاباتی می شود

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی؛ خوش خبر با اعلام این خبر در جلسه شورای اطلاع رسانی استان، خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه زمان بندی انتخابات، به محض ابلاغ دستور وزیر کشور به فرمانداری ها، فعالیت های مربوطه با تشکیل هیئت های اجرایی آغاز می شود.
وی ادامه داد: ثبت نام داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، به طور رسمی از روز چهارشنبه بیستم اسفندماه آغاز می شود.
به گفته وی؛ مدت تعیین شده برای ثبت نام افراد متقاضی در انتخابات شورای شهر ۷ روز است.
معاون استاندار با تأکید بر این که برای ثبت نام چهار روش الکترونیک و حضوری درنظر گرفته شده، گفت: ثبت نام از طریق اپلیکیشن موبایلی(بارگزاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن آن، ثبت نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن آن، ثبت نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری و مراجعه به فرمانداری برای نهایی کردن آن و ثبت نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ تا ۱۸ ، شیوه هایی تعیین شده برای ثبت نام متقاضیان است.
خوش خبر ادامه داد: اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن برای مردان، یک قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر از جمله مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام متقاضیان است.
وی متذکر شد: بر اساس اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور، کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا می باشند، به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.
معاون استاندار با اشاره به این که طی روزهای آینده، فضای کشور و استان به سمت انتخابات خواهد رفت، اظهار داشت: باید با برنامه ریزی صحیح و بسترسازی مناسب، مردم را به حضور و مشارکت در انتخابات ترغیب نماییم.
خوش خبر با تأکید بر این که سهل ترین و کم هزینه ترین راه برای مشارکت سیاسی مردم، همین شرکت در انتخابات است، خاطرنشان کرد: رسانه ها، تریبون داران و متنفذین می بایست با استفاده از فرصت های در اختیار، مردم را به شرکت در انتخابات تشویق کنند.
وی تأکید کرد: هر چه میزان آگاهی مردم نسبت به اهمیت انتخابات و نقش آن در تعیین سرنوشت کشور بالاتر رود و آن را فرصتی مقتضی بدانند، حضور و مشارکت آنها بیشتر خواهد بود.
معاون استاندار با بیان این که کارنامه خراسان جنوبی در نظام جمهوری اسلامی روشن و مشخص است، گفت: حضور و مشارکت مردم استان در انتخابات های گذشته، همواره قابل تقدیر بوده است.
خوش خبر اظهار امیدواری کرد؛ با وجود مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه استان، در انتخابات سال ۱۴۰۰ نیز برگ زرین دیگری در تاریخ منطقه و نظام رقم خواهد خورد.
وی، قانون و قانون مداری را از ملاک های اصلی انتخابات برشمرد و متذکر شد: رفتارهای ما باید در چارچوب قوانین حاکم بر نظام باشد تا سلامت انتخابات تضمین شود.
به گفته وی؛ سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت، چهار رکن اساسی در هر انتخاباتی است که همگی در سایه قانون، به خوبی محقق می شوند.
معاون استاندار، اعتماد مردم را از عوامل تأثیرگذار بر مشارکت عنوان کرد و تصریح نمود: مردم ما همواره به برنامه های نظام و دولت اعتماد داشته اند و با وجود مشکلاتی که در حوزه معیشت و مسایل اقتصادی وجود دارد، هیچ گاه منافع نظام را با خواسته های خود معامله نکرده اند.
خوش خبر اظهار داشت: رسانه ها و تریبون داران می توانند با انسجام، تعامل و همپوشانی، نسبت به اطلاع رسانی درست درخصوص خدمات نظام، به تقویت اعتماد عمومی کمک کرده، توطئه ها و تهدیدهای دشمنان را در این زمینه خنثی نمایند.
وی در بخش دیگری از سخنانش درخصوص دستورکار مرور اقدامات کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، ضمن تشکر از تلاش های صورت گرفته در زمینه آگاهی بخشی عمومی گفت: ما باید متناسب با نیاز جامعه هدف، شیوه های جدیدی را برای تبلیغات و اطلاع رسانی در دستور کار قرار دهیم.
معاون استاندار با تأکید بر این که در همه امور، کارهای پیشگیرانه، کم هزینه تر می باشند، تصریح نمود: اگر چه در شرایط فعلی، وضعیت خوبی داریم و آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در استان کاهش یافته اما باید مراقبت کنیم که این موقعیت پایدار بماند.
خوش خبر با اشاره به ایام پایانی سال و شروع سال نو اظهار داشت: برخی آداب و رسوم و مناسبت هایی که پیش رو داریم، دورهمی هایی را می طلبد که چنانچه مراقب نباشیم و دستورالعمل ها را نادیده بگیریم، باعث و بانی شیوع دامنه بیماری خواهیم بود.
وی با بیان این که تصمیمات ستاد ملی کرونا، تکلیف سفرهای نوروزی را روشن کرده، عنوان نمود: بر اساس آخرین تصمیمات ستاد در جلسه امروز، ورود به شهرهای نارنجی و زرد ممنوع است و در مابقی شهرها هم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مقدور می باشد.
به گفته وی؛ تصمیمات نهایی برای ممنوعیت ورود به شهرها، تابع رنگ بندی ها در ایام پیش روست و بنا به شرایط تغییر می کند.

نظر شما