شناسهٔ خبر: 46105045 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

۳۳ پرونده تخلفاتی در حوزه یپزشکی به مراجع قانونی در آبادان ارسال شد

مدیر ادارات نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان از ارسال ۳۳ پرونده تخلفاتی در حوزه پزشکی به مراجع ذی صلاح قانونی در سال جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید قاسم سعیدی؛ در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در آبادان اظهار کرد: مدیریت نظارت بر امور موسسات پزشکی و پیراپزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در راستای صیانت از حقوق مردم و مراجعان به مراکز تشخیص و درمانی سرپایی اعم از مطب، درمانگاه و موسسات پزشکی بخش خصوصی، دولتی و غیر دولتی؛ با انجام پایش‌های نظارتی مستمر فعالیت خود را به صورت جدی دنبال می کند.

وی با بیان اینکه این بازدیدها به منظور بررسی تخلفات صنفی، رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی انجام می شود، بر برخورد قانونی و جدی با مراکز متخلفی که اقدام به ارائه خدمات غیر ایمن و خارج از چارچوب قوانین و مقررات وزارت متبوع می کنند، تاکید کرد.

وی افزود: مدیریت نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان هرگونه تخلف تبلیغاتی، تعرفه‌ای، ارائه خدمات تهاجمی غیرمجاز در مطب‌ها و دفاتر کار پیراپزشکان که در بازدیدهای نظارتی و یا گزارشات مردمی محرز شده را مورد بررسی قرار می دهد.

مدیر ادارات نظارت بر درمان دانشکده علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: پس از بررسی‌های لازم درباره ی مراکز متخلف، اقدام قانونی همچون لغو تاییدیه نظارتی، معرفی به نظام پزشکی، کمیسیون ماده ۱۱ تعزیرات و تعطیلی مرکز انجام می شود.

سعیدی؛ یادآور شد: در سال جاری بیش از۳۳ مطب، دفتر کار و یا موسسه پزشکی متخلف به مراجع ذیصلاح رسیدگی به طرح تخلفات معرفی شدند.

وی از آمادگی واحد متبوعه اش جهت دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت و یا شماره تلفن‌های ۵۳۳۸۴۰۰۴ الی ۷، داخلی ۲۱۴۰ و ۲۱۲۴ خبر داد و از شهروندان فهیم منطقه خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه ی درمان مراتب را گزارش دهند.

48

نظر شما