شناسهٔ خبر: 46102453 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در صندوق نوآوری و شکوفایی؛

رونمایی از دستاورد‌های استارتاپ‌های نانویی کشور / سرکار: هزار تیم دانشجویی توسعه فناوری در ۵ سال آینده شکل می‌گیرد

دبیر ستاد توسعه نانو از شکل‌گیری حدود یک هزار تیم دانشجویی توسعه فناوری در ۵ سال آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، صبح امروز دوشنبه هجدهم اسفندماه از دستاورد‌های استارتاپ‌های کشور در حوزه فناوری نانو با حضور علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و سعید سرکار دبیر ویژه ستاد توسعه فناوری نانو رونمایی شد.

در این برنامه سعیدسرکار در جمع اصحاب رسانه درباره رویداد نانواستارتاپ بیان کرد: معمولا دانشجویان در دانشگاه‌ها آموزش‌های تئوری می‌بینند و علیرغم آنکه در علم خود ظرفیت بالایی دارند، اما از توانمندی ضعیفی برخوردار هستند.

دبیر ویژه ستاد توسعه فناوری نانو اظهار داشت: برنامه‌هایی همچون نانواستارتاپ باعث رشد و ارتقای توانمندی دانشجویان می‌شود چرا که در ضمن این رویداد گروه‌های دانشجویی تشکیل می‌شوند و خود را درگیر توسعه فناوری می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرآیند یادگیری به صورت عملی هم باید باشد، عنوان کرد: در نانواستارتاپ دانشجویان با تشکیل گروه، آشنایی با بحث‌های تجاری‌سازی و توسعه فناوری توانمند می‌شوند؛ بنابراین یک الگو و فرآیند تبدیل به یک جریان خواهد شد.

سرکار بیان کرد: در ۵ سال آینده حدود یک هزار تیم توسعه فناوری و شرکت شکل می‌گیرد که به همت دانشجویانی است که مبتنی بر نیاز صنعت و جامعه فعالیت می‌کنند. اینگونه آن‌ها در زمان فارغ‌التحصیلی می‌توانند برای داشتن شغل خود اقدام کرده و همچنین عده‌ای دیگر از فارغ‌التحصیلان را مشغول کار کنند.

دبیر ویژه ستاد توسعه فناوری نانو تاکید کرد: در آینده شاهد دستاورد‌های این ظرفیت ایجاد شده، خواهیم بود و امیدواریم در سایر زمینه‌های نی ز این اتفاقات رخ دهد و دانشجویان در کنار دانایی با توانمندی فارغ‌التحصیل شوند.

نظر شما