شناسهٔ خبر: 46096318 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان:

فرهنگ و هنر دو عنصر مهم در سیاست کانون‌های مساجد است/ فعالیت ۲۶۴ کانون فرهنگی هنری در استان سمنان

سیدعلی موسوی با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: ساماندهی و پرداختن به دو موضوع فرهنگ و هنر از وظایف اصلی کانون های مساجد است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدعلی موسوی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان در گفت و گو با خبرنگار مرآت، به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور درباره این سازمان گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد(فهما) از  ۱۸ اسفند ماه ۱۳۷۰ تاسیس شد و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری هدف از تشکیل این نهاد مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی است.

موسوی با اشاره به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فعالیت کانون های مساجد در حوزه های فرهنگی و هنری خاطر نشان کرد: به پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشا اسلامی و استقبال شورای عالی انقلاب فرهنگی، کانون های فرهنگی هنری در مساجد کشور با هدف جذب کودکان و نوجوانان با برنامه های فرهنگی و هنری مسجدمحور به مساجد و کادر سازی برای آینده اسلام و انقلاب اسلامی فعالیت خود را آغاز کردند.
 
وی با اشاره به عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان سمنان تصریح کرد: از سال ۱۳۷۱ تا امروز ۲۶۰ کانون در مساجد استان تحت نظارت و رهبری امام جماعت مسجد تاسیس شده که از این تعداد، ۹۰ کانون در روستاها فعالیت می کنند و در سال جدید تعداد کانون ها افزایش پیدا خواهد کرد.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان با بیان اینکه در سال ۹۹ طرحی به نام "ایران قوی" در دستور کار کانون ها قرار داشت بیان کرد: طرح ایران قوی در قالب ۳ شبستان و ۱۲ رواق طراحی شده و تمام فعالیت های فرهنگی هنری بچه های مسجد در این بخش ها ساماندهی شده است.
 
وی در توضیح برخی رواق های این طرح افزود: بخش های مختلف مانند رواق نور شامل مباحث قرآنی، رواق دانش شامل دوره های آموزشی، رواق کتاب شامل طرح های کتابخوانی، مسابقات، طرح های آموزشی کتاب داران و سایر رواق ها با نام های همدلی، رسانه، سرود، نمایش، فناوری و کارآفرینی، قلم، ترنج، فیلم و رواق ساماندهی که در قالب طرح ایران قوی ساماندهی شده اند.
 
موسوی با اشاره به سامانه بچه های مسجد اظهار کرد: سامانه بچه های مسجد یکی از مهمترین بخش های کانون های مساجد است که همه کانون ها در آن ثبت نام شده و دارای پروفایل شخصی هستند و تمام فعالیت های و برنامه های کانون های مساجد در آن ثبت شده و هرکانون میتواند در بخش های مختلف و رواق ها، فعالیت های خود را ثبت و امتیاز خود را دریافت کند و مورد تقدیر ستاد قرار گیرد.
 
وی درباره مزیت های این سامانه ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان تمام فعالیت های کانون های سطح استان را تحت نظر داشته و فعالیت های آنان را بررسی می کند و امتیازاتی برای کانون های برتر در نظر گرفته خواهد شد و مهمترین مسئله در این زمینه قابل مشاهده بودن فعالیت تمام کانون های سطح استان و حتی کشور برای سایر کانون هاست که قابلیت الگوگیری مناسب، برنامه ریزی درست و رقابت سالم را فراهم میکند.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان ضمن ابراز خرسندی از وضعیت مطلوب کانون های سطح استان تاکید کرد: فعالیت های کانون های مختلف در سطح استان در قالب طرح های مختلف «سه شنبه های تکریم» ، «روح مقاومت» و طرح ایران قوی بی اثر نبوده و علاوه بر تاثیرگذاری مثبت در استان، رتبه های سوم و هشتم کشوری را به ارمغان آورده است.
 
وی افزود: ۳۳۱ برنامه در راستای طرح ملی سه شنبه های تکریم و ۱۵۵ اثر در طرح بین المللی روح مقاومت از طریق سایت بچه های مسجد به صورت پادکست، صوت و عکس نوشت به ثبت رسیده و همچنان فعالیت کانون ها در این راستا ادامه دارد.
 
وی با بیان اینکه تا کنون ۱۵۳ مجوز الکترونیکی از سوی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برای کانون های مساجد استان سمنان صادر شده است گفت: صدور مجوز الکترونیک از سوی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور اقدام بسیار مطلوب و خوبی است که می تواند ساختار کانون ها را در شبکه فهما نظام مند کند.
 
انتهای پیام/

نظر شما