شناسهٔ خبر: 46090687 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تفاهم | لینک خبر

وزیر صمت اعلام کرد

رشد تولید در ۲۹ رشته صنعتی علیرغم همه فشارهای اقتصادی

صاحب‌خبر -

تفاهم- گروه گزارش: وزیر صنعت، معدن و تجارت در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل از تخصیص ۵۰۰ میلیارد تومان از محل منابع وزارت صمت برای واحدهای کوچک، متوسط، راکد و غیر فعال استان اردبیل خبر داد. علیرضا رزم‌حسینی در دیدار با آیت ا...سید حسن عاملی با بیان این مطلب، افزود: همچنین یکهزار هکتار برای توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل اختصاص داده شده است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمنان و شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: با تکیه بر منویات مقام معظم رهبری، همت مدیران و مسئولین و پایداری مردم از این شرایط سخت به راحتی عبور کردیم. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دوران کرونا بر خلاف بسیاری از کشورها با کسری کالا در فروشگاه ها مواجه نشدیم و تولید در حوزه اقلام سلامت محور نیز مکفی بوده است. 
رزم حسینی، سیاست وزارت صمت را فراوانی و عرضه مناسب کالا در کشور دانست و افزود: وزارت صمت بار سنگین اقتصاد کشور را در این شرایط سخت بر دوش می کشد و به همت تولیدکنندگان و صنعتگران توانستیم در ۲۹ رشته صنعتی چند درصد در تولید رشد داشته باشیم. وزیر صمت همچنین بیان کرد: در حوزه تولید تلویزیون افزایش ۶۰ درصدی و در تولید ماشین لباسشویی افزایش ۳۸ درصدی داشته‌ایم، تولید در فولاد
۱۳ درصد افزایشی و در آلومینیوم ۵۷ درصد افزایشی بوده است. رزم حسینی ادامه داد: تحریم باعث شد که به سمت خودکفایی داخلی سازی و ساخت داخل برویم و تولید داخلی را ارتقا دهیم. وی همچنین تصریح کرد: در حوزه قطعات، شوینده‌ها، بهداشتی ها، پوشاک و بسیاری از رشته‌ها اکنون کارخانجات دو یا سه شیفته کار می کنند. وزیر صمت در ادامه با بیان اینکه جهش واقعی در شرایط تحریم و کرونا ایجاد شده است، تاکید کرد: رشد صنعتی و معدنی تا پایان سال به نزدیک ۷ درصد می رسد و این در حالی است که شرایط سخت کرونا و تحریم را داریم. رزم حسینی همچنین بیان کرد: صادرات کشور تاکنون ۲۸ میلیارد دلار بوده است که برآورد می‌شود تا پایان سال به بیش از ۳۰ میلیارد دلار برسد. همچنین امیدواریم حجم تجارت خارجی بیش از ۶۰ میلیارد دلار برسد. گفتنی است،
رزم حسینی- وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به اردبیل، واحد تولیدی ریسباف ابریشم آرتا را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد. این واحد تولیدی در زمینه ریسندگی نخ های ظریف ۳۰ و ۴۰۵۰، نخ مرسیرزه، تیشرت پلوشرت، لباس های محلی زنانه و لباس زیر زنانه فعالیت می‌کند. برای راه اندازی این واحد تولیدی ۱۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ثابت انجام شده است که زمینه اشتغال ۸۰۰ نفر را فراهم آورده است. این واحد تولیدی از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل می باشد. وزیر صمت همچنین از خطوط تولید و قسمت‌های مختلف این واحد تولیدی تازه افتتاح شده، بازدید به عمل آورد.
رزم حسینی در این بازدید در گفت‌وگو با دست‌اندرکاران، متخصصان و مدیران این واحد، در جریان روند احداث، تامین مواد اولیه، ظرفیت‌های تولید و صادرات آن قرار گرفت. وی همچنین با حضور در یکی از خطوط تولید که اخیرا چند شیفته شده است، با کارگران و‌ کارکنان آن به گفتگو پرداخت. شایان ذکر است که وزارت صنعت، معدن و تجارت توسعه صنایع نساجی و پوشاک و تکمیل زنجیره ارزش آن را در اولویت کاری خود دارد که این کارخانه نیز در راستای تامین مواد اولیه، تولید و ارتقاء زنجیره ارزش در حوزه نساجی و پوشاک دارای مزایا و پتانسیل های لازم می باشد.همچنین  وزیر صمت  دو طرح‌ شامل واحد تولیدی ام دی اف(MDF) شرکت زرین چوب آرتاویل و واحد تولیدی ریس باف ابریشم آرتا را در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل افتتاح کرد.با بهره‌برداری از این طرحها با حجم سرمایه گذاری ثابت ۳۵۰ میلیارد تومان برای ۹۰۰ نفر شغل ایجاد شد.

نظر شما