شناسهٔ خبر: 46076743 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فضاهای عمومی نباید حصارکشی شوند

سخنگوی شورای شهر تهران با انتقاد از وضعیت نامناسب محوطه تئاتر شهر گفت:‌فضاهای عمومی شهر باید مدیریت و نه حصارکشی شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در نطق پیش از دستور خود درباره وضعیت تئاتر شهر اظهار داشت: بی‌رونقی محوطه تئاتر شهر موجب ناامنی و ناایمنی است بر همین اساس نظام بهره‌برداری و مدیریت این محوطه باید تدوین شود.

وی افزود: محدوده تئاتر شهر تاریخی بیش از یکصد سال دارد و وقتی ناصرالدین شاه تصمیم گرفت فتحعلی‌شاهی را گسترش دهد احداث حصار 8 ضلعی ناصری انجام گرفت و چهارراه ولی‌عصر امروز در بخش شمال‌غربی شهر ایجاد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: حد شمالی حصار ناصری خندق شمالی تهران تشکیل می‌داد و در محل تئاتر شهر فعلی خاکریزی قرار داشت که باروی حصار ناصری بر آن بنا شده بود. در اوایل قرن جدید دروازه‌های شهر تخریب شد و شهردار وقت دستور داد این خندق را پر کنند و پس از آن در محل فعلی تئاتر شهر کافه بلدیه یا کافه شهرداری احداث شد.

اعطا با تأکید بر اینکه تئاتر شهر در سال کرونا بی‌رونق رها شده است گفت: مسجدی در جنوب تئاتر شهر با معماری چالش‌برانگیز هنوز به بهره‌برداری نرسیده و محوطه‌ای بی‌نظم و پارکی با مجموعه‌ای از معضلات اجتماعی در محدوده تئاتر شهر قرار دارد.

وی گفت:‌تئاتر شهر وضعیت مناسبی ندارد و نمی‌توان دغدغه هنرمندان را نادیده گرفت همچنین جداسازی محوطه تئاتر شهر به نظرم راهکار اساسی نیست چرا که این محوطه متعلق به شهر است و نظام مدیریت و بهره‌برداری از آن باید تدوین شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه فضاهای عمومی شهر باید مدیریت و نه حصارکشی شوند گفت: در دی امسال تعدادی از اهالی این تئاتر در برابر مجلس تجمع کردند و یکی از مطالبات اصلی آنها رفع خسارت‌های ناشی از کرونا بود و در ایام کرونا که عملا هنر نمایش تعطیل شده  چرا در آستانه بهار از این فضای عمومی برای اجرای تئاتر استفاده نمی‌شود؟

اعطا گفت: بافت اجتماعی این نقطه که قلب فرهنگی و هنری شهر است باید به وضعیت مناسب بازگردد و امن و ایمن شود.

انتهای پیام/

نظر شما