شناسهٔ خبر: 46072806 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رکنا | لینک خبر

بارش برف و باران تا دوشنبه در ایران + جزییات

رکنا: سازمان هواشناسی اغلب نقاط کشور را تا دوشنبه برفی و بارانی پیش بینی کرد.

صاحب‌خبر -

باران و برف تا دوشنبه مهمان آسمان کشور است.

به گزارش رکنا، بر اساس نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های واقع در رب، شمال رب، برخی مناطق جنوب غرب، دامنه‌های البرز و از بعدازظهر به تدریج در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر برف و باران می‌بارد. بارش در مناطق جنوبی همراه با رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و احتمال تگرگ است. شدت بارش در استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، شمال لرستان، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات البرز مرکزی خواهد بود.

فردا از میزان بارش در شمال غرب کاسته شده و در سایر مناطق نیمه غربی و سواحل شمالی ادامه می‌یابد و در ادامه گستره بارش‌ها به قسمت‌های شمال شرقی نیز می‌رسد. طی فردا شدت بارش در شمال و شرق خوزستان، شمال بوشهری، شمال فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، ایلام،‌کرمانشاه، کردستان، زنجان و ارتفاعات البرز مرکزی است و احتمال رخداد تگرگ در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با حرکت به سمت شرق سامانه بارشی طی روز یکشنبه از فعالیت آن در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز کاشته شده و فعالیت آن در نواحی جنوب غرب، جنوب، مرکز، سواحل شرقی دریای خزر، شرق و شمال شرق خواهد بود.. بارش در این روز در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال فارس و اصفهان از شدت بیشتری برخودار است.

دوشنبه هفته آینده در برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده، در نیمه شرقی کشور وزش باد و در سایر مناطق کشور آسمانی صاف پیش بینی شد است. سه شنبه هفته آینده نیز در بیشتر مناطق کشور جو پایداری حاکم خواهد بود.

همچنین از بعدازظهر فردا و طی روز یکشنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و نیمه شرقی کشور وزش باد شدید روی می دهد که موجب خیزش گردو خاک در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور می‌شود.  آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

آیا این خبر مفید بود؟
0 0

نظر شما