شناسهٔ خبر: 46053535 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

به منظور توسعه فعالیت‌های علمی در سطح منطقه انجام شد؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و ISC

تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، با هدف توسعه همکاری‌ها و ارتقای سطح کمّی و کیفی فعالیت‌های علمی در سطح منطقه، منعقد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه سلمان فارسی کازرون، با حضور هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC )، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون، نماینده امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان کازرون، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC )، به امضاء رسید.

دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در آیین امضای این تفاهم‌نامه همکاری که در محل این دانشگاه برگزار شد، ضمن مروری بر ظرفیت‌های بالقوه و توانمندی‌های علمی دانشگاه سلمان فارسی، اظهار داشت: دانشگاه‌ها به عنوان عامل‌های اثربخش بر جامعه پیرامون خود، می‌توانند به عنوان پیشران توسعه ایفای نقش نموده و علاوه بر تحرک‌بخشی در سطوح مختلف مدیریتی و اجرایی هر منطقه، بسترساز تغییر سبک زندگی مردم نیز شوند. در همین راستا پیوند هرچه بیشتر مراکز معتبر علمی و دانشگاهی می‌تواند منجر به تقویت تأثیرگذاری موثر آنها شده و امیدواریم با نگاه مدیریتی موثری که در مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) وجود دارد، بتوانیم در تعاملی هم‌افزا، زمینه‌های مناسب‌تری برای ایفای نقش و رسالت دانشگاه سلمان فارسی کازرون در سطح جامعه فراهم نماییم.

دکتر فاضل‌نیا در ادامه با تأکید بر اینکه حمایت‌های رو به افزایش مردم شریف شهرستان و منطقه از دانشگاه سلمان فارسی کازرون، انگیزه‌های مضاعفی را در سطوح مختلف این دانشگاه برای ارائه خدماتی مطلوب‌تر به جامعه فراهم کرده است، از تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیران و مسئولان گذشته شهرستان کازرون و دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای رشد و تعالی این دانشگاه قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری با مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) که با تکیه به حسن مدیریت دکتر دهقانی توانسته‌اند خدمات موثر و چشمگیری در حوزه‌های مختلف علمی را در سطوح ملی و بین‌المللی ایجاد نمایند، امیدهای مضاعفی برای گام برداشتن هرچه موثرتر در مسیر اعتلای دانشگاه سلمان فارسی کازرون و تقویت ظرفیت‌های موثر علمی آن به وجود خواهد آورد.

در ادامه این نشست، دکتر محمدجواد دهقانی، رئیس مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC ) نیز با مروری بر ظرفیت‌ها و بسترهای موجود در این مراکز علمی، با بیان اینکه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه سلمان فارسی کازرون موجب اشاعه و نیز بهره‌مندی از سرویس‌های مختلف مرکز و پایگاه توسط اعضای محترم هیئت علمی و نیز دانشجویان این دانشگاه خواهد بود، گفت: خوشبختانه رویکردهای بسیار مناسبی در دوره مدیریت جدید دانشگاه سلمان فارسی از جمله جامعه‌محور نمودن دانشگاه و ایجاد ارتباط تنگاتنگ دانشگاه با تمام اقشار جامعه صورت گرفته است.

وی اظهار امیدواری کرد که تمام دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در منطقه همین روند و رویکرد ارزشمند را دنبال کرده تا با نقش‌آفرینی موثر دانشگاه در سطح جامعه، مردم بتوانند به صورت عملی، تأثیر دانشگاه را در بهبود ساختار های اجتماعی و اقتصادی مشاهده کنند.

دکتر دهقانی در ادامه تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک با دانشگاه سلمان فارسی کازرون، تلاش می‌شود که رویکرد حمایتی را تقویت نموده و با برنامه‌ریزی جهت برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه، زمینه ارتقای علمی و اثربخشی دانشگاه در سطح ملی و بین‌المللی فراهم گردد.

در این نشست همچنین علی مظفری، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کازرون نیز ضمن تقدیر از رویکرد هم‌افزایی که در بین مجموعه‌های علمی وجود دارد، گفت: امیدوارم همه مراکز ما با همین تفکری که در دانشگاه سلمان فارسی کازرون هست، حرکت کنند؛ چراکه با این رویکرد به موفقیت برای خود و جامعه خواهند رسید.

وی افزود: دست یاری به سمت تمامی مدیران و سرمایه‌گذاران دلسوز در سطح کشور دراز می‌کنم و از آنها می‌خواهم که ما را در جهت توسعه مناسب جامعه و خدمت‌رسانی هرچه موثرتر به مردم شریف شهرستان کازرون، یاری رسانند. برای تحقق این موضوع هم با تمامی توان خود در خدمت آنها خواهیم بود.

در پایان این آیین، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک دانشگاه سلمان فارسی کازرون و مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ( ISC )، توسط روسای این مراکز علمی به امضاء رسید.

ل.م ۵۴

نظر شما