شناسهٔ خبر: 46052054 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سالاری تشریح کرد

اجرای دومین مرحله متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا پایان اسفند/۴۶ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی جزئیاتی از آخرین اخبار مرتبط با مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان این سازمان را توضیح داد و گفت: بیش از نیمی از بیمه شدگان کل کشور را بیمه شدگان تامین اجتماعی تشکیل می‌دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مصطفی سالاری مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در نشست خبری که صبح امروز شنبه شانزدهم اسفند ماه سال جاری در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، جزئیاتی از آخرین اخبار مرتبط با مرحله دوم متناسب سازی حقوق بازنشستگان این سازمان را توضیح داد.
 
سالاری گفت: بحث نسخه نویسی الکترونیکی از چند سال پیش شروع شد و در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها تجربه شد و بازخورد خوبی هم داشته است.

وی گفت: گام اول این بود که از ابتدای خرداد ماه سال جاری، تمدید دفترچه‌ها و ثبت مهر دیگر دستی انجام نشد و به صورت سیستمی صورت گرفت و امکان استعلام آنی و آنلاین آن و نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی هم برای مخاطبان بیمه تامین اجتماعی فراهم شد

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: از ابتدای اسفند ماه صدور دفترچه‌های کاغذی متوقف شد و این کار به مفهوم اعتبار داشتن دفترچه‌های کاغذی تا پایان برگه داشتن دفترچه و عدم صدور دفترچه جدید است.

سالاری گفت: پزشکان از طریق سیستم و سامانه‌های اینترنتی فعال میتوانند استعلام وضعیت بیمه و دفترچه بیمه بیمار را مشاهده کنند و خدمات درمانی مورد نیاز بیمار را به وی ارائه دهند.

وی افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی بیش از نیمی از بیمه شدگان کل کشور را تشکیل می‌دهند.

سالاری گفت: در مرداد ماه سال جاری احکام جدید صادره درباره متناسب سازی مرحله دوم حقوق بازنشستگان اجرا شد و با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۹۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود و بخشی از آن به بخش متناسب سازی حقوق بازنشستگان اختصاص پیدا می‌کند و پرداخت حقوق متناسب سازی شده در دومین مرحله از ابتدای اسفند کلید خورده و در نهایت تا پایان اسفند اجرایی خواهد شد.

سالاری تاکیدکرد: مرجع تصمیم گیر افزایش دستمزد ۱۴۰۰ شورای عالی کار است و سازمان تأمین اجتماعی حتی در این شورا عضویت ندارد و به همین دلیل‌ نمی‌توانیم میزان دقیقی را پیش بینی و اعلام کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: با توجه به میزان تورم و همچنین سبد هزینه خانوار باید افزایش حقوق مشخص شود و این موضوع اقدام سه جانبه‌ای است که قطعاً مصالح کلی جامعه کارگری مدنظر قرار می‌گیرد.

وی درباره واکسیناسیون کادر درمانی مراکز تأمین اجتماعی اظهار کرد: تامین کننده واکسن وزارت بهداشت است و همکاران درمانی ما تفاوتی با افراد عادی ندارند.
 
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی گفت: طی روز‌های اخیر معاونت‌های مختلف تامین اجتماعی با عوامل مجموعه کانون عالی بازنشستگان جلساتی در خصوص اجرایی شدن مرحله دوم همسان سازی حقوقی بازنشستگان برگزار کردند.

سالاری تاکید کرد: از جمله مزیت‌های سوابق نسخه نویسی الکترونیکی این است که سوابق درمانی وی در پرونده درمانی بیمار ثبت می‌شود و تجویز بی‌رویه دارو هم متوقف می‌شود.

وی تصریح کرد: از عید مبعث در تمامی شهرستان‌های کشور که فاقد مراکز ملکی هستند، درمان بیمه‌شدگان در بیمارستان‌های دولتی رایگان می‌شود و فرانشیز درمان بیماران بالای ۶۵ سال نیز در بیمارستان‌های دانشگاهی در تمامی شهرستان‌ها به صفر می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: در راستای ارائه خدمات درمانی بهتر، فرانشیز درمانی برای بیماران صعب‌العلاج هم در آینده‌ای نه چندان دور حذف می‌شود.

سالاری گفت: با اجرای نسخه نویسی الکترونیکی تاکنون هیچ مقاومتی از سوی مراکز درمانی در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک صورت نگرفته است و ادامه اجرای هر چه بهتر کار مستلزم همکاری همکاران است و البته عدم اطلاع‌رسانی کافی مشکلات خاص خودش را ایجاد کرده است و مقرر شده است که طی امروز و فردا بر اساس توافق با وزارت بهداشت، جزئیات دریافت خدمات بیمه‌شده به مراکز درمانی ابلاغ شود.

وی با اشاره به مشوق‌های پزشکی نسخه‌نویسی الکترونیک گفت: تا تیر و مرداد سال گذشته حدود ۱۸ ماه برای پرداخت هزینه‌های مراکز طرف قرارداد با تأخیر روبرو بودیم و البته با کمک دولت و مجلس مطالبات خود را به روز کردیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد کارکرد روزانه پزشکان که از نسخه نویسی الکترونیکی استفاده به شکل آنلاین تسویه می‌شود و تسهیلاتی را هم برای تجهیز مطب‌ها پیش‌بینی شده و در نظر گرفته‌ایم.

سالاری اضافه کرد: اگر بیمه‌شده‌ای در مراکز درمانی با مشکل مواجه شود، می‌تواند با ۱۴۲۰ تماس گرفته و مشکل فوق را به صورت گزارش اعلام کند.

وی گفت: ما در تامین اجتماعی به هیچ عنوان نمی‌خواهیم کار مردم و ارائه‌دهندگان خدمات درمانی را سخت کنیم و مراکز درمانی یا باید دارو و تجویز را نسخه‌نویسی الکترونیکی کنند یا در دفترچه و سربرگ بنویسند و در این روش ارائه خدمات درمانی با پوشش بیمه‌ای همراه خواهد بود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: بدون تردید طرح نسخه‌نویسی الکترونیک با این ابعاد گسترده، موانعی هم دارد که نمیتوان از آن چشم پوشید و به صورت مستمر مشکلات فوق را رصد و بررسی می‌کنیم.

نظر شما