شناسهٔ خبر: 46040631 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رقابت ۱۹۵ هزار داوطلب آزمون دکتری تخصصی/برگزاری آزمون دکتری با رعایت پروتکل‌های کامل بهداشتی

وزیر علوم از افزایش حوزه‌های برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۰ در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: امسال پروتکل‌های سخت گیرانه‌تری در خوزستان اعمال کردیم. تغییر نام در شناسنامه شرایط قانونی خاص خود را دارد که متقاضیان با توجه به این شرایط می‌توانند برای تغییر اسم خود در شناسنامه اقدام کنند. کارشناسان وکیل‌آنلاین در این مورد توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در بازدید از حوزه آزمون دکتری در دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: سال گذشته ۶۰ حوزه برای آزمون دکتری داشتیم، اما امسال به دلیل افزایش فاصله صندلی‌ها و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تعداد حوزه‌ها افزایش یافت.

وزیر علوم افزود: در استان خوزستان هم علاوه بر افزایش حوزه‌های امتحانی تلاش کردیم تا دستورالعمل‌های بهداشتی با سخت گیری بیشتری اجرا شود.

 غلامی با بیان اینکه از بین داوطلبان، ۴۵ درصد خانم و ۵۵ درصد آقا هستند، گفت: فقط در دو گروه فنی مهندسی و دامپزشکی تعداد آقایان بیشتر است و در سایر رشته ها، اکثریت با خانم‌ها است.

وزیر علوم همچنین در خصوص حذف برخی گرایش‌های آزمون دکتری نیز تاکید کرد: گرایش‌هایی که در کنار رشته‌های مختلف تجمیع یا حذف شده است به دلیل برنامه ریزی آموزشی و یک سری بحث‌های کارشناسی بوده که اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

نظر شما