شناسهٔ خبر: 46037797 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در ۱۱۰ شهر کشور؛

کنکور دکتری ۱۴۰۰ آغاز شد / گردهمایی ۱۸۰ هزار نفره در روز‌های حساس کرونایی

آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ دقایقی قبل در ۱۱۰ شهر کشور با رقابت نزدیک به ۱۸۰ هزار داوطلب آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دقایقی قبل کنکور دکتری ناپیوسته ۱۴۰۰ با رقابت ۱۷۹ هزار و ۱۹۲ داوطلب در سراسر کشور آغاز شد. این آزمون درحالی امروز صبح (جمعه ۱۵ اسفندماه) برگزار می‌شود که از دو هفته گذشته داوطلبان بی‌شماری نسبت به برگزاری این آزمون در روز‌های کرونایی معترض و خواهان تعویق زمان برگزاری آن بودند.

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور از بین تمام داوطلبان ثبت‌نامی ۵۲ داوطلب مدارک ابتلای خود به بیماری کرونا  (شامل مبتلایانی که در بیمارستان بستری یا در منزل قرنطینه هستند) را در سایت مربوطه بارگذاری کرده‌اند. در این خصوص سازمان سنجش با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محل آزمون این افراد را در بیمارستان یا در محل امن مورد تأیید در شهر‌های محل برگزاری آزمون تعیین کرده است.

داوطلبان آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۰ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی در ۱۱۰ شهر امتحان می‌دهند.

البته با توجه به وضعیت هشدار بیماری کرونا در استان خوزستان حوزه‌های امتحانی از ۵ شهر به ۱۲ شهر افزایش پیدا کرده است تا حداقل تردد برای داوطلبان در شهر‌های قرمز انجام شود.

نظر شما