شناسهٔ خبر: 46036545 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

ابنا شهرستان‌ها ـ رشت

برپایی 31 پایگاه‌ جمع آوری کمک‌های جشن نیکوکاری در میادین اصلی سراسر گیلان

ابنا

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان گفت: در آستانه فرارسیدن ایام عید نوروز، 31 پایگاه‌ کمک‌های مردمی برای دریافت هدایا و کمک‌های جشن نیکوکاری در میادین اصلی شهرهای سراسر گیلان دایر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ «عباس اهرابی»، امروز پنجشنبه، 14 اسفند 1399 در حاشیه برگزاری جشن نیکوکاری در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در آستانه فرارسیدن نوروز، کمیته امداد با برگزاری جشن نیکوکاری با شعار «عیدی برای همه»، به حمایت از اقشار آسیب پذیر و مددجویان تحت حمایت این نهاد می‌پردازد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان تصریح کرد: جشن نیکوکاری با هدف جذب کمک‌های مادی و معنوی مردم نوعدوست و خیّر نسبت به تأمین پوشاک، سبدهای کالای معیشتی و اقلام مورد نیاز خانواده‌های بی بضاعت اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 31 پایگاه‌ کمک‌های مردمی مستقر در میادین اصلی شهرهای سراسر گیلان دایر شده است، افزود: این پایگاه‌های سیار با توجه به شرایط کرونایی با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برپا شده است.

وی اضافه کرد: مردم نوعدوست گيلانی، سال گذشته بیش از هفت میلیارد تومان در جشن نيكوكاری كمک كردند و پیش‌بینی می‌شود، امسال 15 میلیارد تومان در جشن نيكوكاری، جمع‌آوری شود.

اهرابی، به بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف استانی از جمله مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و همچنین تعامل و هم‌افزایی با مراکز دولتی، علمی و دانشگاهی، اقتصادی، تجاری، اصناف، بازاریان و بانک‌ها برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر رویداد ملی جشن نیکوکاری اشاره و تصریح کرد: دفاتر ۳۱ گانه کمیته امداد کمیته امداد امام(ره) و مراکز نیکوکاری سراسر استان برای دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی مردم آمادگی دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان، خاطرنشان کرد: مردم نیکوکار و خیر می‌توانند از طریق واریز کمک‌های نقدی خود به شماره حساب ۰۱۱۰۷۶۹۷۴۹۰۰۱ و یا شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۴۸۷ نزد صندوق امداد ولایت استان گیلان، و یا شماره حساب ۰۱۰۹۳۵۲۱۷۶۰۰۴ نزد بانک ملی، کمک‌های خود را در جشن نیکوکاری واریز کنند.

وی با اشاره به اینکه خیّرین همچنین می‌توانند هدایای نقدی و غیرنقدی خود را به دفاتر کمیته امداد شهرستان‌های استان تحویل کنند، افزود: امیدواریم با پهن شدن این سفره مهربانی، هیچ کودکی با حسرت نداشتن لباس نو کنار سفره هفت سین نباشد و بهار مهربانی میهمان خانه‌های نیازمندان شود.

اهرابی همچنین به آغاز رسمی پویش «ایران مهربان» همزمان با ولادت امیرالمومنین علی(ع) اشاره و تاکید کرد: این پویش با هدف حمایت از ایتام و فرزندان محسنین و ارتقای سرانه دریافتی آنان، آغاز شده است و تا شب شهادت حضرت علی (ع) در ماه مبارک رمضان، ادامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان تصریح کرد: ۱۰ هزار فرزند یتیم و محسنین گیلانی تحت حمایت طرح اکرام و حامیان گیلانی و خارج از استان و حتی ایرانی‌های خارج از کشور هستند و با توجه به نوع مشکلات این افراد اعم از بیماری، تحصیلی، مسکن، لوازم ضروری زندگی، معیشتی و ... از مساعدت‌های مالی حامیان بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای پویش «ایران مهربان»، تا بهار ۱۴۰۰ هیچ یتیمی بدون حامی نخواهیم داشت، اظهار کرد: بهبود وضعیت معیشتی و مرتفع کردن نیازمندی‌ها و مشکلات خانواده‌های ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد با جذب حامیان جدید از دیگر اهداف این طرح است.

اهرابی، با بیان اینکه مردم نوعدوست گیلانی جهت حمایت فرزند معنوی می‌توانند از طریق ثبت نام در سایتekram.emdad.ir اقدام کنند، اذعان کرد: حامیان همچنین می‌توانند با مراجعه حضوری به واحدهای اکرام ادارات امداد استان یا تماس با شماره ۰۹۶۸۸۷ نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را انتخاب کنند.

--------------------

پایان پیام/ 344

نظر شما