شناسهٔ خبر: 46029149 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ارتفاع موج در دریای عمان به ۲.۵ متر می‌رسد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از شنبه به سبب وزش باد شدید بر روی دریای عمان، انتظار می‌رود بیشینه ارتفاع موج به ۲.۵ متر برسد.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۳۰
کد خبر ۷۶۸۵۹۲۸
دانلود PDF

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از شنبه به سبب وزش باد شدید بر روی دریای عمان، انتظار می‌رود بیشینه ارتفاع موج به ۲.۵ متر برسد.

محسن حیدری  مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی پیش بینی می‌شود از ظهر شنبه سرعت وزش باد در سواحل و بر روی دریای عمان به ۴۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

او افزود: وزش  باد سبب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا به ویژه برای مناطق ساحلی می‌شود که توصیه می‌شود در زمان وقوع پدیده‌های خاکدار از تردد‌های غیر ضروری در فضای باز خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش این باد علاوه بر خیز گردوخاک، سبب مواج شدن دریا نیز می‌شود به طوریکه بیشینه ارتفاع موج به حدود ۲ متر خواهد رسید.

حیدری اضافه کرد: شناور‌های سبک، نیمه سبک و تفریحی در زمان مواج شدن دریا احتیاط لازم را مد نظر قرار دهند و حتی الاامکان از رفتن به دریا خودداری کنند.

او گفت: پیش بینی می‌شود وزش این باد حوالی ظهر یکشنبه آینده متوقف شود و شرایط عادی برای نواحی ساحلی استان حکمفرما شود.

انتهای پیام/س

نظر شما