شناسهٔ خبر: 46008676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس کل دادگستری استان قزوین

زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی در قزوین کاهش یافته است

قزوین – ایرنا -  رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: آمارهای موجود نشان می‌دهد که زمان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه‌ها کاهش یافته است اما باز هم باید در این رابطه گام‌های جدی‌تر برداشته شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز چهارشنبه با بیان این مطلب، افزود: همه همکاران مرتبط با مجموعه قضا باید به کرامت انسانی مراجعه کنندگان توجه ویژه داشته باشند و نهایت تلاش خود را برای رسیدگی به پرونده ها در سریعترین زمان به شکل دقیق و کامل به کار گیرند.

وی با بیان اینکه جلوگیری از تضییع حقوق عامه در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد، افزود: در راستای صیانت از حقوق عامه در استان اگر شهروندان از حقوق عامه در حال تضییع مطلع هستند، می توانند آن را به صورت مستند از طریق سامانه سجام ارسال کنند تا موضوع به دادسرا ارجاع شود و دادستان جهت صیانت از آن اقدام کند.

مقام ارشد قضایی استان در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم توجه به ساز و کار مصالحه و انجام صلح و سازش نیز تأکید کرد و گفت: آن دسته از دعاوی مالی و خانوادگی که در شورای حل اختلاف و دادگاه ها با مصالحه قابل حل و فصل هستند باید از همین طریق به نتیجه برسند.

وی ضمن تاکید بر لزوم سلامت همکاران دستگاه قضا گفت: سلامت قوه قضاییه تضمین کننده سلامت تصمیمات و آرا و احکام قضایی است همچنین اعتماد عمومی بزرگترین سرمایه دستگاه قضایی است که نباید مخدوش شود.

رییس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: یکی از آفات امر قضا آمیخته کردن قضاوت با هواهای نفسانی است و قضات باید به پرهیز از این مساله توجه ویژه داشته باشند.

وی افزود: مراجعه قاضی به کارشناس و مشاوره با افراد متخصص، آگاه و صاحب تجربه نه تنها خلاف استقلال قضایی نیست بلکه در صدور رای متقن تاثیر بسزایی دارد.

نظر شما