شناسهٔ خبر: 45994719 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نحوه مصرف درآمد تبلیغات پخش مسابقات ورزشی مشخص شد

تهران- ایرنا-نمایندگان مجلس سازمان صدا و سیما را مکلف کردند: 30 درصددرآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را در اختیار وزارت ورزش۷۰ درصد را به خود سازمان اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس در نوبت دوم نشست علنی امروز- سه شنبه در جریان بررسی هزینه ای لایحه بودجه ۱۴۰۰ با  بندهای(ط) و(ک) و بند الحاقی تبصره ۹  موافقت کردند.

در بند(ط) تبصره ۹ آمده است:در راستای تحقق ماده(۷۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) و در جهت اجرای اصل سی‌ام(۳۰) قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از مؤسسات و بنگاههای اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام(ره) به استثنای مواردی که إذن ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به واریز مالیات خود به خزانه موضوع ردیف‌ ۱۱۰۱۱۲ اقدام کنند معادل درآمد واریزی از محل ردیف ۵۵- ۵۳۰۰۰۰ جدول شماره(۹) این قانون، به منظور توسعه عدالت آموزشی، نوسازی، مقاوم‌سازی و خرید تجهیزات برای مدارس روستایی و مناطق محروم و خوابگاههای دانش‌آموزی کمیته امداد امام خمینی (ره) در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

بند(ک) تبصره ۹ بدین شرح است: به استناد بند (پ) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نمایند. وجوه واریزی از محل ردیف ۴۹-۵۳۰۰۰۰ مندرج در جدول شماره (۹) این قانون به نسبت ۳۰ درصد در اختیار وزارت ورزش و جوانان (برای کمک به فدراسیون‌های مربوطه) و ۷۰ درصد در اختیار سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد.

دربند الحاقی تبصره ۹ آمده است:­وزارت آموزش و پرورش مکلف است اعتبارات مربوط به تامین سرانه دانش آموزی را بدون کسر هر گونه وجهی به حساب مدارس سراسر کشور واریز نماید.

نظر شما