شناسهٔ خبر: 45993175 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰:

مجوز مجلس برای ارائه تسهیلات به توسعه طرح های آبفای شهری و روستایی

موج نیوز

مجلس مجوز استفاده از حداکثر ۱۰ درصد منابع حاصل از مشارکت ملی هر شهر، برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی آب شهری همان منطقه را صادر کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری موج، نمایندگان در نشست علنی نوبت دوم امروز مجلس شورای اسلامی ، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1400، با ردیف 1 و 2 بند (د) تبصره 8 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در ردیف 1 بند (د) تبصره 8 آمده است: ده درصد(10%) وجوه حاصل از منابع دریافتی از مشترکان داخل شهر‌ها که اقدام به تفکیک ملک و افزایش واحد می‌نمایند موضوع ماده (11) قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب مصوب 11 /10 /1369 با اصلاحات و الحاقات بعدی صرف اصلاح شبکه آب روستایی همان استان براساس شاخص جمعیت و کمبود آب شرب سالم خواهد شد.

در ردیف2 بند (د) تبصره 8 نیز آمده که شرکت‌های آب و فاضلاب استانی مجازند حداکثر ده درصد (10%) از منابع حاصل از مشارکت مالی، مصوب شورای اسلامی هر شهر موضوع تبصره (3) قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری مصوب 24 /3 /1377 با اصلاحات و الحاقات بعدی را برای تسریع در اجرا و توسعه‌ طرح‌های ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب با اولویت اجرای طرح‌های فاضلاب در روستاهای همان بخش هزینه نمایند.

 

نظر شما