شناسهٔ خبر: 45991000 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

از سوی مرکز سنجش و آموزش پزشکی؛

ثبت‌نام آزمون دکتری وزارت بهداشت آغاز شد + دفترچه راهنمای آزمون

ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ثبت‌نام و ارسال مدارک برای شرکت در آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ از امروز ۱۲ اسفند ماه آغاز شده است و تا ۲۲ اسفند ماه ۹۹ ادامه دارد.

با آغاز فرایند ثبت‌نام، دفترچه راهنمای شرکت در این آزمون نیز در سایت مرکز سنجش و آموزش پزشکی قرار گرفت و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org و مطالعه دفترچه راهنما نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

ضوابط و شرایط ثبت‌نام و برگزاری آزمون

داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون هستند که دارای شرایط عمومی برخورداری از سلامت و توانایی جسمی به تناسب رشته انتخابی و عدم اعتیاد به مواد مخدر، واجد کلیه شرایط عمومی متداول در آزمون‌های مختلف کشور، اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مندرج در قانون اساسی، پذیرفتن قانون اساسی و عدم مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران، عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب و گروه‌های محارب و ملحد و هواداری از آن‌ها، نداشتن سوء پیشینه کیفری، عدم اشتهار به فساد اخلاقی در تمام ادوار تحصیلی و مراحل شغلی باشند.

در صورتی که دانشجوی نیم‌سال آخر، به هر دلیلی، تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ فارغ التحصیل نشود پس از اعلام نتایج، قبولی وی کان لم یکن و از شرکت در آزمون سال آینده نیز محروم خواهد شد. تمامی داوطلبان دقت کنند که مطابق با مدرک تحصیلی رشته امتحانی خود را انتخاب کنند.

دارندگان مدارک معادل کارشناسی ارشد و کارشناسی ارشد آموزش محور مجاز به شرکت در آزمون نیستند. داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دوره‌های دکتری تخصصی یا پژوهشی هستند که باید در فرم ثبت‌نام نسبت به انتخاب یکی از آن‌ها اقدام کنند.

دانشجویان نیم‌سال آخر تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌اای با ارائه گواهی مبنی بر فراغت از تحصیل تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ مجاز به شرکت در آزمون هستند.

داوطلبان حداکثر مجاز به ثبت‌نام در دو رشته یا مجموعه با رعایت مدارک مورد پذیرش آن رشته که در دو نوبت متفاوت
برگزار می‌شوند، هستند. پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون دکتری تخصصی D.Ph سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ که در دانشگاه ثبت‌نام نکرده‌اند یا انصراف داده‌اند، مجاز به شرکت در این آزمون نیستند. در غیر این صورت، مسئولیت عواقب بعدی بر عهده داوطلب خواهد بود.  این محرومیت شامل پذیرفته‌شدگان شهریه پرداز نمی‌شود.

از سال ۱۴۰۰ به بعد، محرومیت از شرکت در آزمون سال بعد برای پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون که ثبت‌نام نمی‌کنند یا انصراف می‌دهند شامل پذیرفته‌شدگان شهریه‌پرداز نیز خواهد شد؛ بنابراین داوطلبان دقت کنند در صورتی که تمایلی به پذیرش در دوره‌های شهریه پرداز ندارند این رشته/ محل‌ها را انتخاب نکنند. ضمناً داوطلبان متقاضی این دوره لازم است قبل از انتخاب، از میزان شهریه دانشگاه مورد نظر خود اطلاع کسب کنند.   

گفتنی است؛ داوطلبان برای دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی ۱۴۰۱ -۱۴۰۰ اینجا کلیک کنند.

نظر شما