شناسهٔ خبر: 45988669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کوچه‌ای قدیمی در مشهد به سوی نو شدن می‌رود

شهردار مشهد گفت: پس از انجام اقداماتی برای تاسیسات زیربنایی آب، برق، گاز و مخابرات کوچه‌باغ حسن‌خان، عملیات اجرایی احیای این مسیر آغاز می شود.

صاحب‌خبر -
تاریخ انتشار ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۳۶
کد خبر ۷۶۸۳۳۷۶
دانلود PDF

شهردار مشهد گفت: پس از انجام اقداماتی برای تاسیسات زیربنایی آب، برق، گاز و مخابرات کوچه‌باغ حسن‌خان، عملیات اجرایی احیای این مسیر آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا کلائی شهردار مشهد، در بازدید از بازارفرش و سرای عزیزالله‌اف در مشهد گفت: کوچه‌باغ حسن‌خان یکی از محورهای اصلی بافت تاریخی اطراف حرم است، شهرداری منطقه ثامن در حال انجام اقداماتی برای هماهنگی با تاسیسات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و مخابرات است، پس از آن عملیات اجرایی احیای این مسیر آغاز خواهد شد.


او افزود: در خصوص سرای عزیزالله اف مشهد، مرمت در بخش‌هایی از این اثر توسط میراث‌فرهنگی انجام شده است و برای ادامه این عملیات مرمتی شهرداری اعتبارات مورد نیاز را تامین خواهد کرد.

بیشتر بخوانید


شهردار مشهد ادامه داد: نقشه‌های مرمت بازار تاریخی فرش مشهد ابلاغ شده است، با معرفی استادکاران و معماران سنتی به پیمانکار از سوی میراث‌فرهنگی چندین گروه در نقطات مختلف عملیات مرمتی را انجام خواهند داد تا سرعت این پروژه افزاش یابد.t

احیای سرای عزیزالله اف با مساعدت شهرداری سرعت می‌گیرد

ابوالفضل مکرمی‌فر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، در این بازدید گفت: مدیریت شهری در دوره پنجم فعالیت شورای شهر همکاری خوبی با میراث فرهنگی داشته است. به منظور احیای هویت تاریخی و فرهنگی شهرمشهد به‌ویژه منطقه تاریخی توس اقدامات ارزشمندی انجام شد.


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: در خصوص احیای محورهای تاریخی مشهد، برای مسیر تاریخی باغ حسن‌خان گفت‌وگویی با شهردار مشهد داشتیم، احیای محور تاریخی ارگ نیز با نظارت میراث‌فرهنگی توسط شهرداری در حال اجراست.


مکرمی فر بیان کرد: برای احیای سرای عزیز الله‌اف با قول تامین اعتبار از سوی شهرداری، پیمانکار نیز قول داده در کوتاهترین زمان مجموعه به پایان برسد و شاهد حضور دوباره کسبه در این بازار باشیم.

 

انتهای پیام//ف.ح

نظر شما