شناسهٔ خبر: 45984579 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران؛

گفتمان سازی از مؤلفه‌های اصلی دانشگاه تمدن ساز است

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: دانشگاه تمدن ساز باید گفتمان ساز باشد و دغدغه تربیت در کنار مسائل علمی و آموزشی داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، حجت الاسلام اسلامی در نشست هم اندیشی اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور گفت: تمدن سازی مقاله بسیار سترگ است اما جمهوری اسلامی تمامی مولفه ها و ظرفیت ها را جهت تمدن سازی نوین اسلامی دارد.

وی افزود وضعیت موجود کشور در عرصه‌های مانند دفاعی و پژوهشی پیشرفت چشمگیری دارد اما کافی و راضی کننده نیست و در برخی از عرصه ها هنوز در ابتدای راه هستیم که دانشگاهها می توانند راهگشا در این مسیر باشند.
حجت‌الاسلام اسلامی عنوان کرد: نوآوری و خلاقیت، اشتغال آفرینی، پیوند با جامعه و صنعت، کیفیت گرایی، عقلانیت و تقلید گریزی از مولفه‌های دانشگاه تمدن ساز است.
مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران افزود: دانشجو پروری، پرهیز از فعالیت های جزیره ای، عدم یاس و ناامیدی، آینده نگری،جهان گرایی، دین محوری و عدالت محوری از دیگر مولفه های تمدن سازی در دانشگاه‌هاست.
وی ادامه داد: تابو ستیزی یکی از مولفه های دانشگاه تمدن ساز است. ارزش گرایی، پژوهش محوری، مهارت محوری، نخبه گرایی و پاسخگو بودن به نیازهای جامعه و ابتکار در پاسخگویی از مولفه های مهم دانشگاه تمدن ساز است.
اسلامی تصریح کرد: دانشگاه تمدن ساز آگاه به مسائل سیاسی و زمانه است ولی سیاست زده نیست و دچار جوزدگی سیاسی نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: دانشگاه تمدن ساز باید گفتمان ساز باشد و دغدغه تربیت در کنار مسائل علمی و آموزشی داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما